Hergebruik waxinelichtjes cups

Via internet kwam ik op dit idee.... leuk om te doen met de dames van de inloopochtend.
Deze is trouwens van Ans, die dit ook al eens had gemaakt en het voorbeeld meenam voor die ochtend.


Gelukkig spaarde een kennis van mij stevig door om lege cups te kunnen gebruiken.
Natuurlijk kun je ook de kaarsjes uit de cups wippen en de ongebruikte cups gebruiken.
Het kaarsje kun je dan in een leeggebrande cup doen en branden.


Maar als je ze een winter spaart (of misschien is er bij jou maar één week voor nodig) dan heb je genoeg voor een leuke houder voor waxinelichtjes.

Hoe maak je het...? Je gebruikt één lege cup voor één blaadje. (even het lontaanzetje en de gesmolten kaarsvet eruit krabben)
Vouw de twee tegenovergestelde randen naar elkaar toe, zo ontstaat een bladvorm. Je kunt het een beetje rond laten of je kunt het helemaal platwalsen met een deegroller. (zoals die blaadjes van Ans' bloem bovenaan) In dit geval kun je lijntjes trekken met een pen, zodat er nerven ontstaan.

Ik heb de cups niet plat gemaakt (zie foto hieronder) maar expres bol gelaten.


Gebruik zoals hierboven een stukje karton... je kunt eindeloos variëren met versiering natuurlijk.
Je kunt de cups trouwens prima knippen...dat heb ik met het rechter bloempje gedaan.

Of gebruik een oude ongebruikte CD om de blaadjes op te plakken met een goede lijm. Natuurlijk kan een kartonnetje met een kerststofje ook.


Het is een gezellig werkje om zo eens even te doen... ook trouwens geschikt om met kinderen te maken.



Veel knutselplezier.

Reacties

  1. wat leuk!! ik heb dit 10-12-13 gemaakt met kinderen van groep 3 en 4 voor een brede schoolactiviteit
    liet het mijn dochter(21jr) zien dat ik dit ging maken met de kids zei MAM dit heb je met ons ook gemaakt
    de kinderen die mee deden met deze activiteit vonden het super alleen voor de waxine lichtjes heb ik van die nepwaxine lichtjes gebruikt kunnen ze het leuk op hun kamer zetten zonder gevaar GR joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te doen! Wat ook leuk is, is plakband ( kerstfiguurtjes) om het waxinelichtje te doen en dan de lichtjes in een jampotje met een lint. Heb je een leuk cadeautjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk idee! dank je dat je dit met ons wilt delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk.. ziet er altijd leuk uit.. je hebt ook gekleurde cupjes! dit ook weleens met de kleinkinderen gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee ja, dat is 'm! :-) Weet ik gelijk waar juf haar ideetje vandaan heeft, wat leuk. Ik had over de link heen gekeken.
    Dank je wel voor je stem. 'k Vind het niet zo belangrijk om te winnen hoor. Het is leuk, maar ach er zijn zóveel leuke ideeën op internet te vinden. Wat is nou het winnende idee? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het nu al met verschillende soorten lijm geprobeerd maar het lukte niet. Welke lijm heeft u gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Amanda... dank voor je reactie. tja. wat hebben we gebruikt? Het is al weer een poosje geleden dat we dit hebben gedaan. Zo te zien staat er lijm van de Action op tafel en dat zal alles-lijm zijn. Ik denk dat het met een merklijm (alles-lijm) ook gaat... maar het is natuurlijk een soort aluminium dus is papierlijm bijvoorbeeld niet geschikt.
    Waarschijnlijk werkt een lijmpistool ook niet...(gaat weer makkelijk los) maar je zou het kunnen proberen. We hadden er toen geen problemen mee voor zover ik me kan herinneren.
    Ik hoop echt dat het je gaat lukken, want het resultaat is heel leuk.
    Heel veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten