Dinsdag Pinsdag; Hergebruik van blik.

Diverse malen hebben we op de inloopochtend bussen en blikken beplakt of op een andere manier aangekleed..


Je kunt ze ook zo heerlijk kaal gebruiken. Met of zonder een kleurtje erop. 

Deze foto is van pinterest
Bright color painted coffee cans.

Je kunt ze ergens in ophangen, zoals in een geknoopt touwnet.
Jammer dat ik geen plantje had om er in te zetten.



Op internet vond ik nog een aantal leuke toepassingen. Dus dat is vandaag het onderwerp.
Wat kun je met blik?

Eenvoudig en praktisch gebruiken, zoals hieronder, maar....

from a coffee can.
foto van pinterest

...kijk dit dan!

Recycled Can covered beautifully in book page, pretty paper, old ephemera.
klik hier

Commentaar is eigenlijk overbodig bij zo'n mooi blik als hierboven. Zelfs roest kan mooi zijn...wie had dat ooit gedacht een aantal jaren terug.

Tin cans with burlap
klik hier

Oh en bovenstaande is toch ook prachtig... Op de site zie je hoe je het maakt.

Yes I Can!
klik hier

Wil je er nog meer doen dan alleen beplakken, dat kan natuurlijk ook, alleen vergt het enige durf... maar misschien met bovenstaande en onderstaande link gaat dat lukken.

Wil je nou weten hoe je zo'n blik plat krijgt om er bijvoorbeeld een mooie lijst van te maken, dan heb je onderstaande link misschien nodig.


klik hier

Maar ja...timmeren is niet mijn sterkste kant, dus houd ik het toch op dit schattige rond hieronder.


klik hier

Zo kan ik nog wel een poosje doorgaan, maar dit is genoeg voor vandaag...fijne dag, he!

Reacties

  1. leuk allemaal!!!
    zelf heb ik hier een comfoortje gemaakt door jongen met autistische beperking.
    hij liep langs de compounds in westafrika om ze te verkopen. hij maakt ze zelf van 2 tomatenpuree blikken. zo ingenieus!! nergens gevaarlijke scherpe randen!
    ik zal er een foto van maken en er wat over schrijven op mijn volgende blogje!
    haha de laatste keer dat ik bij mijn man was, hoorde ik, dat hij zijn comfoortjes nu aanprijst door te roepen dat ze zelfs uitgevoerd worden naar nederland!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten