Mandje van strijkkraaltjes.

"Hier oma,..." Ik kreeg dit mandje van mijn kleinzoon in handen gestopt..
Wat een grappig mandje!  "Heeft mama gemaakt en u mag het hebben".



Wat leuk! Maar natuurlijk willen we weten hoe je zoiets maakt..dus toog ik naar Hanneke met die vraag.
Ze moest er een beetje om lachen en vertelde het geheim;

Neem een ovenschaaltje,
besmeer dat aan de binnenkant ruim met boter,
en giet de kraaltjes erin.
die plak je gewoon eigenlijk vast in de boter..langs de kanten dus.
En omdat ze net iets uit de oven haalde wat ze had gebakken, was haar oven lekker heet: 200 graden.
Schaaltje 3 minuutjes erin en voilá.... het schaaltje van strijkkraaltjes. (even laten afkoelen en dan afwassen)


Efficient gebruik van je oven, en van je strijkkraaltjes, zou ik zo denken.

En het schaaltje staat nu in mijn boekenkast.

Reacties

  1. Ook alweer zo'n leuk idee! Ook leuk om een klein kadootje in te verpakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, heb ik nou nog nooit ergens gezien!
    Bedankt voor de tip, hier hebben wij geneog strijk kraaltjes in huis, dus ga het zeker eens uitproberen met de kids.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten