Ketting of hart van puzzelstukjes. Tutorial

Voor je 'm weg wilt gooien, die incomplete puzzel... eerst even bedenken of je er nog iets mee wilt maken.
Want ja...dat kan.
Op internet zag ik dit idee en het leek me leuk.
Dus zetten we het op het rooster...hart van puzzelstukjes.

Nou had ik niet zoveel tijd om het voor te bereiden en de avond voor de betreffende inloopochtend moest het dus nog in elkaar worden geflanst... maar in mijn herinnering stond er "ketting" in plaats van hart.



Ik had een oude puzzel gekregen van Hettie en die kwam tevoorschijn. Hoe werkt dat dan...?

Ik heb eerst een rijtje puzzelstukjes uitgezocht op kleur. Stuk of 16 á 18.
Dan lijm je de eersten zo op elkaar dat er een gaatje open blijft zodat je er een koortje aan kan bevestigen. (Dat moet natuurlijk ook bij de laatsten aan de andere kant). Je lijmt willekeurig of dakpansgewijs de stukjes op elkaar vast. Dat kan van links naar rechts, dat ziet er netjes uit als je dakpansgewijs werkt en de stukjes op dezelfde manier neerlegt... Of je begint met de buitenste stukjes en stapelt ze naar het midden toe op.
Zorg wel dat het een beetje rond loopt...hoe breed is je hals waar je m wilt dragen?

Lijm met een goede lijm en alleen daar waar ze op elkaar vast moeten. Eventueel kun je de stukjes vastknijperen met knijpers... laat het echt een poos drogen.

Dan bevestig je het koord eraan. Kan gewoon erdoor, knoopje erin en klaar..
Eventueel een sluiting of knoop de touwtjes vast in je nek.



Op de inloopochtend hadden ze wel het rooster bekeken en dus begonnen sommige vrouwen -die geen kettingen "hoefden"- aan een hart. 



Er was er één die vervolgens pareltjes erop plakte..(geen foto van helaas).  Een feestelijk idee: voor bijvoorbeeld in de kerstboom.



Geslaagde ochtend dus.



Als je nou verlegen zit om de goede kleur ketting bij een kledingstuk:  kijk eens in een puzzeldoos!

Reacties

  1. Weer zo'n leuk idee. Ik ga voor een hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig om zo met elkaar bezig te zijn, leuk idee weer!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten