Frivolité kleedje?


Frivolité blijft een prachtige manier van handwerken.
Je kunt het ook makkelijk meenemen; zo'n spoeltje en wat garen erop.

Ik heb het een poosje gedaan. Eerst met plaatjes uit een boek erbij, maar ik moest het eigenlijk toch zelf uitvinden. En wat is er nou leuker dan zelf uitvinden?

Ik zie mezelf nog zitten in het ziekenhuis met een kind dat opgenomen was... ijlings dit handwerkje in mijn tas
gemikt omdat ik wel vermoedde dat het lange dagen zouden worden.

Het hielp me om dat gefriemel bij me te hebben.
Zo zit ik in elkaar... Het is overigens goed afgelopen met dat kind.




Ik moest er weer aan denken toen we bij mijn vader langs gingen en daar op tafel dit kleedje zagen liggen:



Mooi. Maar de vraag is of het wel allemaal frivolité is?  Wat denken jullie? Kan ook haakwerk zijn natuurlijk.

Ik denk dat ik toch nog weer eens met frivolité aan de slag ga.. Ik mik het gewoon in mijn tas en kom het dan tegen als ik er behoefte aan heb....

PS.... van Jeanine  (van deze blog) kreeg ik een leuke aanvulling...dus lees dat in de reacties over deze blogpost. Dank je Jeanine.

Reacties

  1. Ja dat is handig om mee te nemen en ook nog eens leuk om te doen. Het kleedje lijkt inderdaad gehaakt maar tegenwoordig maken ze ook frivolite met een naald. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geen flauw idee, ik heb geen verstand van frivolite.. nooit gedaan en ik denk niet dat ik van plan ben het ooit te gaan doen.. net als haken met zo'n heel dun garen.. ook niks voor mij!!!
    maar ik denk dat als ik iemand in het wild zou tegen komen die er aan bezig was.. ik toch zou kijken en vragen.. mag ik ook eens proberen, want dat heb ik met de meeste handwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat kleedje is gehaakt. Ik heb net hetzelfde hier. En nog grotere en kleintjes... Dat komt ui Bretagne in Frankrijk. Toen ik jong was gingen we daar elk jaar naar toe met mijn ouders. De oudjes zaten deze kleedjes op straat te haken. Je kon ze aan elk kraampje kopen. Dat waren oude vrouwtjes van de vissers. Het was altijd leuk om met deze vrouwtjes een praatje te maken. Nu zijn ze uit het straatbeeld verdwenen, en ook de haakwerkjes... nostalgie...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten