WC's

Pas geleden heb ik eens een blogpost gemaakt over keukens... leuk al die verschillen.
 klik hier

Hetty vroeg me of ik ook eens wc's wilde doen....maar ja... heb jíj een verzameling foto's van wc's?
Kijk: van internet halen is natuurlijk niet zo'n kunst...dat is niet helemaal mijn ding.

Dus duurde het even voor ik wat mappen op mijn pc had doorgewerkt om enige foto's te verzamelen van wc's.

Hier zijn ze dan. Een greep uit de collectie.

De eerste  is uit een studentenhuis... Zeer decoratief... De blauwe dingen aan de muur zijn lege hulsjes van kauwgom. Het ding recht voor is een houder van een roos om op te schieten. Deze Studenten hadden regelmatig een wedstrijdje buks schieten in hun woning...Vanuit de gang, deur open naar de woonkamer, volgende deur open naar een andere gang, deur open naar de wc...en daar hing de roos...
Het is nooit fout gegaan, bij mijn weten.



Dan de volgende wc.... dit was de wc. zoals studenten 'm kregen in hun "nieuwe" woning...
Ze vonden m vreselijk, maar bij mijn weten is er nooit iets aan veranderd.


En dit is natuurlijk geen studenten wc...maar een totoaal donkere wc in een museumhuisje...
Door het te belichten met een flits, kwam dit te voorschijn.
Mooi kleurtje he?


Het kan nog minder... Rechts hieronder een kakdoos.
Ook in een museum.
Ik weet nog dat mijn opa en oma een stilletje hadden op een klein binnenplaatsje achter het huis...
Je moest echt de kou in om je behoefte te doen.


Openlucht museum Arnhem.... Zo kennen we onze wc's nog wel...jaren 60.


Deze is ook mooi.... hieronder...genomen bij Dwaze Zaken in Amsterdam.
Overigens is daar het hele gebeuren de moeite waard om eens te bezoeken.


En wat doen we nu met onze wc's? We kleden "haar" aan met leuke dingetjes...



Hoe ziet jouw wc er uit?
Maak je wel eens foto's van bijzondere wc's?

Reacties

  1. Mijn w.c is betegeld en er hangt een kalender in. Dus erg rustig. Ik hou niet zo van al die dingen in de w.c die je dan weer schoon moet maken. Stofnesten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel. De wc van mijn tante zit erbij. Dat was voor ons als kinderen al een bijzonderheid om daar naar de wc te gaan. Die plank met het gat en wat stukjes krantenpapier ernaast.
    Maar ja, mijn eigen wc is netjes. Met wat foto's en kalenders.
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oer bestaat en boek
    "temples of convenience and chambers of Delight" by Lucunda lambton , St.Martin press, 1995


    mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Elizabeth!
    Leuk al die wc’s, leuk onderwerp trouwens.
    Zo’n oude buiten wc ken ik van mijn jeugdvakanties op boerderijen in Oostenrijk samen met mijn vader, moeder, zusjes en broertje. Ik vond het altijd zo eng! Zo’n groot, gapend, donker gat, waar zoveel koude wind uit kwam...
    Onze wc is het fotograferen niet waard, die van jou zijn leuk!
    Fijne dag, Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha leuk om te zien al die wc's! Naast die van ons staat en heel rijtje lege parfumflesjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wij hadden thuis ook zo'n wc als die blauwe!!! een houten bank met gat en deksel. en hij stond achter het huis op het plaatsje en werd ook gebruikt door 3 buren en inderdaad een haak met tot velletjes geknipt krantenpapier ahahahah.
    later kregen we er eentje in de bijkeuken.
    zelf had ik ook een heel mooie vroeger.. zelf opgepimpt.. helaas nooit een foto van gemaakt.
    ik had de houten wc bril wit geverfd en hier en daar met een droge kwast wat goudverf geveegd, daarop had ik een slinger van roze papieren rozen geplakt en dat alles met tig lagen botenlak afgelakt. de muren waren donkergrijs met zelfde slinger roze rozen in het midden. en aan 1 kant met een tromp dóeil.. een raam met uitzicht op weiland incluis koe geschilderd door mijn zus.
    aan de achterkant boven het toilet een boekenkast met veel boeken.
    nu heb ik een toilet met ook een plastic kast boven de pot met een paar tegeltjes en schilderijtjes en mijn ouwe schaatsen met bindlint... ik zal er eens fotoos van maken en op mijn blog zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha w.c.'s een van de belangrijkste ruimtes in het huis. Nu hebben wij een vrij nette w.c. met een boomschilderij, een kalender, een plankje boven de w.c voor handdoeken en extra w.c.-papier en een prikbord op de deur voor interressante/grappige/leuke dingen. Maar voor ik hier woonde was het een studentenhuis en als je dan het licht aan wilde zetten ging er automatisch een tv(tje) aan en achter de spoelbak hing een banner met de tekst: met hetzelfde gemak gooi je het in de afvalbak... inmiddels dus allemaal weg (banner was een stofnest en een tv geeft toch niet zoveel licht :P)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten