vlinders van kadopapier, Tutorial

Nog een keer werk van een mevrouw van de handwerkclub in Zwolle A landen.

Zij heeft - zoals ze zelf vertelde- "honderden" vlinders op haar naam staan. Want wat heeft ze er veel gevouwen.



Volgens haar was het eenvoudig en had ze ooit een voorbeeld gekocht en opengevouwen (dat was precies wat ik wilde doen, toen ik die vlinders zag)
Ze verkoopt de kaartjes met 2 vlinders voor 0,50 eurocent... Zeg nou zelf, dan laat je ze toch niet liggen?

"Gewoon kado papier hoor". Nou ja, gewoon? Ze zijn heel secuur gevouwen en hebben goudrandjes.



"Hoe kan dat dan?" vroeg ik me hardop af. Maar ja, ik ben op dit gebied echt een leek, he?
""Gewoon" met een goud-gelpen...!" was het antwoord.

"Een vlinder bestaat uit twee vierkantjes (vouwblaadjes formaat)" Ik kon het me niet helemaal voorstellen, maar na het uit elkaar halen begrijp ik het.. Voor de bovenste vleugels heeft ze twee punten van het vierkant afgeknipt. De onderste is meer rond geknipt. De vleugels zijn samen gebonden door een dun gouddraadje die gelijk de voelsprieten vormen.

Ze liet zien dat ze ook vlinders gevouwen had van intratuinpapier...haha.



En ze liet zien dat ze er stukjes van Buddie plakkers achterplakt (waarmee het gelijk op een kaartje vastzit)
Handig.
"kijk, als je die nou allebei op je spiegel plakt....." Mooi dus. Ga ik doen.

Reacties

  1. Geweldig wat mooi. Een kadootje op zich. Fijne uitleg erbij. Ik ga het zeker eens proberen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. So simple and yet so very pretty. Perfect for a package decoration.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. owww ja wat mooiiiiiiiiiiiiiii!!!
    ga ik morgen gelijk proberen!!
    wel maak ik rozetjes op deze manier voor op kaarten, maar zo een vlinder maken, daar kwam ik nooit op!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten