stoffen pop

Ze mag een poosje bij mij logeren... deze jonge dame. Ze zit lekker bij mij op de bank. 
Dit weekeind kwam mijn dochter haar brengen.





Het is al weer een poosje geleden dat ik besloot me er eens aan te wagen: het maken van een pop.
Maar dan één van stof.
Met al die dochters in huis is dat natuurlijk niet zo vreemd. Deze werd voor onze 4e dochter... die jarig zou zijn.



Ik vond heel geschikte tricot en gebruikte een patroon.




Ze heeft ook nog een neusje....maar die zie je nauwelijks op de foto.

De ogen en de mond borduurde ik uit het losse handje en de haartjes naaide ik allemaal vast.


Lekkere zachte pootjes

De kleding voor het popje maakte ik ook. En zo kwam ze de verjaardag van mijn dochter opvrolijken.

Het is leuk om te doen, maar wel bewerkelijk, vind ik. Toen ik een tijdje geleden vroeg of mijn dochter deze pop nog had, antwoordde ze... "ja, maar ze zit in een doos tussen allemaal andere spullen in de kelder"
Inmiddels is poppekind opgeduikeld en mocht ze dus komen.... voor een fotosessie.




Later naaide ik nog een kindje voor mijn 5e dochter. Die werd anders. Andere uitstraling...met andere soort ogen en mond... maar wel van hetzelfde patroon.
Ook weer met kleertjes.
klik hier om verder te lezen en die te bekijken.

 later maakte ik deze nog, klik hier. Dit popje was een stuk kleiner en woont nog bij mij thuis.

Reacties

  1. 'k vind de eerste ook gelijk de mooiste! Vooral vanwege de echtere ogen en mond! Ik weet nog dat u haar aan het naaien was. Leuk dat c haar heeft bewaard!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Elizabeth, mooie pop!
    Ik heb een jaar of 27 geleden op een poppen-maak-cursus gezeten. De poppen werden gemaakt volgens antroposofische/vrijeschool-richtlijnen: alleen van natuurlijke grondstoffen en in eenvoudige stijl.
    De meeste heb ik nog - een paar heb ik nooit afgemaakt, maar heb ik ook nog steeds .... groet, Lida

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten