colsjaal breien van restjes

Zo langzamerhand heb ik nogal wat "bolletjes wol". Niet alleen voor mezelf.. het is ook handig om dingen mee te maken voor de inloopochtend. Toch gaat het bij mij een beetje kriebelen.
Hoe kan ik van al die verschillende soorten en kleuren brei/haakgaren nog iets maken.
Natuurlijk kun je één en ander vinden op internet. Maar als je wat wilt doen, hoeveel heb je dan nodig van elke kleur?

Ik heb eens een paar "soorten" en "kleuren" bij elkaar gezocht.. Niet helemaal mijn kleuren -om te dragen dus- maar ik vind ze mooi matchen.



En dan een weekeindje breien. Helaas haal ik niet de lengte die ik hebben wil. Wat zou een hele sjaal leuk zijn.






Het is uiteindelijk een soort van vierkante lap (als je 'm goed uitspreid).
Nu eens kijken hoe ik die zou kunnen dragen.
Rondom haak ik een lussenrand.... en zet er knopen aan.
Zo is ie als col te gebruiken.





Of als kraag, of als capuchon



Of als stola






Nou ja... er is wel wat leuks mee te doen. Gelukkig.

Reacties

  1. Héél leuk gedaan! Zo kan je 'm bij je kleding dragen, met een langere sjaal doe je dat niet zo snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik dacht direct: baby poncho! Heel leuk, en ik vind die kleuren juist PRACHTIG! zo zie je maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kleuren zijn prachtig bij elkaar.
    Lekker warm, het is er bijna tijd voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Elizabeth!
    Ja, ik zie hem nu. Ik had hem echt niet langs zien komen bij jou. Deze is ook mooi! Het begint er nu ook weer voor te worden. Fijn weekend,
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten