Verticale plantenbakken

Oeps, ik heb me vergist in de datum met het "klaarzetten" van deze blogpost. Daardoor is ie een dag te laat. Maar hier is ie dan toch nog op dinsdag.

Daar sta ik me nog al eens aan te "vergapen"; aan van die verticale tuinen. Dat vind ik zo mooi.






Het spreekt enorm tot mijn verbeelding. Ook al houd ik van planten en tuinen en bloemen en bomen en vlinders en.... ik ben niet zo'n doener op tuingebied. Ja de boel overhoop halen, maar als het dan weer opgeruimd moet worden, dan komt er niet van.
Daarom stagneren sommige ideeën bij mij.
Het moet simpel.

Nou kun je in elk zichzelf respecterend tuincentrum tegenwoordig "hangzakken, bakken, verticale beplantingsmogelijkheden kopen. Maar dat kost nogal wat en dan is voor mij de lol eraf.

Dus ben ik na een poos er tegenaan te hebben gehangen (haha) toch maar eens begonnen met wat ik had uitgedacht.

"Ooit" heb ik een platte bak gekocht... toen de zink in de mode was.
Weet iemand nog wanneer dat was?  En één van mijn dochters had er ook één.
Ik heb er van alles mee gedaan. Uiteindelijk belandden deze bakken beiden bij mij in de schuur.
Ze zijn niet waterdicht en dat belemmerde me om er een plat drijvend tuintje van te maken (wat ik eerst zo leuk vond).
Maar met al die verticale mode wist ik het ineens.... er konden plantjes in.


Nodig: bakken, aarde, oude krant, plantjes, gaas wat goed te buigen is en een tang.


Knip gaas, wat goed onder de rand kan blijven, of krul het om een bak heen...
Vul de bak met aarde. Bedek deze met een pagina van de krant. Klem het gaas er over heen.
Knip open waar je de plantjes wilt planten en stop die in de aarde (door het papier heen)
Water geven en afwachten maar?



En nu is het zover... de bakken zijn aangekleed. Maar omdat ik het op een "mijn manier" gedaan heb, weet ik niet wanneer ik ze vertikaal durf te hangen.
Eerst moeten de plantjes die er nu inzitten zich maar eens hechten.
En wat komt het mooi uit, dat het lekke bakjes zijn!

Als het lukt, laat ik het jullie weten.

Reacties

  1. Ik zou inderdaad even wachten tot de plantjes wat vast zitten.

    Maar ze zijn wel geweldig!

    (ik heb ook nog ergens.....)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk om het eens op een andere manier te doe!
    2 weken geleden was ik in Mejannes le Clap (Fr) waar een nieuwe grot (Grotte de la Salamandre)is ontdekt. Bij de ingang was bovenin de koepel ook een muur van planten gemaakt die zelfs een beetje overhingen! Deze planten waren niet in kranten maar in mos vastgezet.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten