Schoolbord op tafel.

Al een tijdje was ik dit van plan: het oude schoolbord eens op tafel leggen.
Nu heb ik het maar uitgevoerd.



Mijn schoonvader heeft ooit voor sinterklaas een schoolbord gemaakt voor onze kinderen. 
Het is aan beide kanten bruikbaar. Eigenlijk is dat heel bijzonder omdat hij beslist geen klusser was.
Er zit voor mijn begrip dus extra liefde in dat hij dat maakte toen.



Dit bord stond nog steeds boven en ik heb diverse malen op het punt gestaan om het aan een van onze kinderen te geven, maar telkens weer bedacht ik me.
Ook toen we gingen verhuizen, ging dat bord toch met óns mee. Waarschijnlijk kan ik er geen afstand van doen omdat het meer symboliseert dan een gemaakt schoolbord.



Inmiddels is het gebutst en beschadigd. De houtnerf "tekent" door de schoolbordverf heen.
Ik heb het nu maar tevoorschijn gehaald en op de salontafel gelegd.
Ik bedenk wat er allemaal mee kan. Als Maria (deze dus) hier zou zijn, zou ik haar vragen om in haar mooie handschrift er een gedicht op te schrijven, maar met mijn hanepoot is dat geen succes.

Daarom heb ik het eenvoudig gehouden. Ik heb er uitnodigend een schaaltje krijtjes bij gezet..(.eigenlijk moet er dan ook een sponsje bij...)
Als je handgrepen op het hout zou schroeven, zou het een mooi dienblad worden, maar dat doe ik toch maar niet.



ps... je ziet meteen de mand die ik aan het maken ben van chips en koffieverpakkingen.

Reacties

  1. Erg mooi zo! Enne,leuk die mand, ben benieuwd, laat je hem zien als-tie af is?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. staat heel leuk, dat schoolbord op tafel! Leuk dat u hem heeft bewaard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 771 781 wat een goed idee zeg! erg origineel! ik kom hem zondag even in t echt bewonderen... en als ie ooit nog eens naar één van de kinderen gaat houd ik me aanbevolen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. daar ging dus iets mis met de in te voeren code voor mijn berichtje kon worden geplaatst...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk!! Je zou eventueel het schoolbord weer eens een lik schoolbordverf kunnen geven. Dan zie je de nerven er minder doorheen. Hele goede herinneringen aan het schoolbord! Volgens mij is er door de jaren heen heel wat mee gespeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. niks meer aan doen.. het staat fantastisch.. en een lieve herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten