Kralen kerstbal op de handwerkclub

Na een werkoverleg in Zwolle-Alanden stapte ik door de ontvangsthal van het wijkcentrum. En daar viel ik met mijn neus in de boter... Er is een wekelijkse handwerkclub van nijvere handwerksters die hier samen komt.
Net als onze inloopochtenden zorgt dat voor een boel gezelligheid en voor sociale contacten.
De meeste dames zaten te breien, verbanden voor het Rode Kruis. Maar ook sjaals e.d. werden op de pennen gezet.
Toen ontdekte ik een dame die zat te borduren. Helaas heb ik van haar werk geen foto.
Maar wat ze maakte, sprak me aan. Ze was bezig het borduurlinnen op te vullen met rijtjes kleurtjes van restjes borduurgaren. Eigenlijk wat ik doe met mijn lintjes, doet zij met garen. Telkens een ander kleurtje, rijtje na rijtje. En hier en daar zit er ineens een patroontje in van een bloem of besjes. Heel leuk.

Toen kwam ik bij een dame die kraaltjes aan het rijgen was. Ik kon het niet meer laten: Mocht ik foto's maken om te bloggen?
Dat moest ik vragen aan twee dames die kennelijk de leiding hadden.
Van het één kwam het ander... Een doos kwam tevoorschijn en er werden prachtige dingen tevoorschijn gehaald.
Wat leuk!



En zo lekker mededeelzaam!
Helaas was foto's maken nog niet zo makkelijk met mijn toestel. 
De hal was donker en de verlichting slecht.
Maar het gaat om de indrukken zullen we maar denken.


Dus hier alvast die kralen die geregen werden. Eén mevrouw maakte er kerstballen van. De ander zette de cirkels aan elkaar tot een groter geheel.


Morgen nog een blogje over deze handwerkclub.
Maar dames: alvast dank.

Reacties

  1. wat een leuke dingen allemaal weer!! en wat zijn vrouwen toch creatief en geduldig genoeg om dit allemaal te kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten