kaarten maken op de inloopochtend


Voor ik begin met mijn onderwerp... eerst nog een vraag. Ik ben op zoek naar de naam van een opvouwbaar boodschappentasje. Zo'n ding die je heel klein opvouwt en als reserve boodschappentas bij je draagt.... zoiets heeft een naam. Het zit al dagen "voor in mijn hoofd" en ik kan er niet op komen. Het is een verkleinwoord dus eindigt op iets van "...eeltje" of "...aaltje"
denk aan "teveeltje" maar dát is het dus niet.
Wie oh wie weet dat nog.

En dan nu waar het vandaag over gaat:
Internet biedt een schat aan ideeën. Wat dat betreft hebben we het tegenwoordig makkelijk als je een rooster voor "maakdingen" samen stelt. Ook dit jaar moesten we kiezen uit het aanbod van mogelijkheden.



Wat heerlijk weer:  grasduinen op internet en doedingen in een "mapje" stoppen; "dat gaan we doen!"



Ook dit keer zitten er kaarten bij.

En dus zijn we aan het knippen, lijmen en plakken gegaan.
Het resultaat van dit vrij eenvoudig uitvoerbare werk is zó leuk.

Je kunt makkelijk thuis verder ermee. Je kunt naar de winkel gaan voor materiaal maar dat hoeft niet eens. Neem bijvoorbeeld het ribbeltjes papier dat je in de bescuitrol vindt.
En een draadje wol kun je vast ook wel vinden.





Ochtendje bezig en je hebt leuk resultaat.

Reacties

  1. Ik weet wat je bedoeld maar helaas weet ik de naam ook niet.
    Prachtige kaarten. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi,
    Ik weet niet hoe het heet, maar weet wel dat Blokker die reserveboodschappentasjes verkoopt. Voor1€.
    Leuk idee deze kaarten, is er eentje om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedoel je een "misschientje"?
    Zo'n gezellig tasje wat vaak van een restlapje gemaakt wordt.
    Goed weekend, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geeeen idee, ben wel heel benieuwd nu, hi hi.
    Wat een leuk idee, die kaarten, ook heel goed te maken door kinderen, dus het onthouden waard.
    Fijn weekend, groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja , dat is `n "misschientje" Voor misschien iets mee te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lieve kaartjes, zeg!!!!
    met zulk weinig en simpel materiaal!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts