CD haken, tutorial

CD haken? Of hoe zal ik het anders noemen? We zijn aan de gang gegaan op de inloopochtend met het haken van CD's. En wat kun je er vervolgens mee? Laat je fantasie de vrije loop.




Als het kerst is...is het een mooie kerstboomversiering. Als je iets voor je raam wilt, hang er dan een aantal onder elkaar. Als je een leuke onderzetter zoekt, misschien is dit dan een idee.

Ook het haken kan op verschillende manieren. Natuurlijk kun je, als je niet wilt haken de CD omwikkelen met kleurtjes draad.


Je zou zelfs nog pompoenen kunnen maken. (gebruik in
dat geval twee CD's met een stukje karton ertussen...dat karton zorgt ervoor dat je tussen de CD's door kunt knippen als je klaar bent met omwikkelen).


Haken kan als volgt. Je doet de draad door het midden en knoopt 'm aan de buitencirkel vast.



Dan ga je haken. Je duwt de draad achterlangs door het gat, trekt de draad naar de buitenste cirkel, waar je m vast haakt.



Je hebt nu de draad los door het gat lopen naar je bol toe. Pak die draad en haal 'm achterlangs naar boven. Haak 'm vast.



Vervolgens doe je die twee stappen opnieuw. 1. haal de draad door het gat naar voren en haak 'm bovenaan vast. 2. pak de draad achterlangs omhoog en haak 'm vast.




Zo ontstaat deze "bekleding".

Dan kun je natuurlijk versieren!

Ben je handig, maak er dan een kantrandje langs.




Er werden allerlei mogelijkheden bedacht deze ochtend.
* Haak twee CD's om en haak er een tussenstuk tussen... zo wordt het een tasje.
* Bewerk het met kraaltjes.
* Spuit takken wit en hang er verschillende CD's in als lichtvanger.
* Kaartje eraan met een kerstwens en dan versturen voor de kerstboom van iemand die je dierbaar is.. Handig te versturen, zo'n platte kerstbal!

Misschien weet je zelf ook nog wel iets? Laat het ons weten.

Reacties

  1. Ik lees dit op de vroege zaterdagochtend. Mijn eerste reactie was: het moet niet gekker worden.
    Ook in het tijdschrift Stitchathome staat een artikel over het omsmelten in de oven van een LP naar lampenkap.

    Maar ... creativiteit kent geen grenzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb wel eens geborduurde cd's gezien.. maar dat leek me zo'n gedoe.. moest je eerst gaatjes boren en zo..
    dit is leuker!!! inderdaad leuk met wit omhaakt voor het raam met de kerst!!
    je kan er zelfs een soort van ridder uitrusting van maken voor een klein jongetje.. als je de gehaakte aan elkaar maakt tot een soort hesje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts