Bloemen van nagellak maken. Tutorial

Bloemen van nagellak maken.
Kan dat?
Ik zag het op pinterest en was gelijk geïnteresseerd. Want dat is toch leuk!

Ik ben er eens voor gaan zitten, lakte een blaadje en was verkocht.
Maar dat blaadje raakte ik kwijt.
Overnieuw dus. Omdat ik niet echt draad in huis had, probeerde ik het met van dat hele fijne "zilver"draad. En eigenlijk is het resultaat best mooi.


Ik liet het mijn man zien. Die was verrast dat dat kan, net als ik.
Ik heb staan dubben of ik dikker draad zou kopen. Maar even niet. Al onkosten genoeg.
En ineens allerlei kleurtjes nagellak? Ook nog maar even niet... ik heb mijn tiener-kleindochters verteld dat ze hun nagellak mee moesten nemen als ze kwamen....die hebben genoeg kleurtjes.




Hoe doe je het?

Je vormt een "blaadje" van draad. Daarvoor draai je het draad als een lus om een (rond) potlood. Knijp het een beetje ovaal. Dat blaadje moet niet te groot zijn. Dat lak je...Als de kwast de beide kanten raakt, trek je de kring dicht..(net als een bellenblaasscherm) Snap je niet wat ik bedoel?
Geeft niets, gewoon proberen. Als ik het kan, kunnen jullie het ook.


Dan zo'n blaadje  laten drogen. Nou zie je boven op de foto blauw plastic met lettertjes. Dat is een schuursponsje nog in de verpakking. Ik prikte de "steeltjes er door heen om ze te laten drogen. .. eigenlijk was het een nood-oplossing (die perfect bleek).
Want: je hebt van die "super" schoonmaak sponsjes die als een soort schuurmiddel werken. (ze verkruimelen als je ze gebruikt.)
Later heb ik die verpakking eraf gehaald.
Je kunt de uiteinden van een gelakt blaadje makkelijk in dat sponsje steken, zodat het veilig kan drogen.

Wordt vervolgd.

Reacties

  1. Wat apart zeg! Ik kan me herinneren dat ik dit wel eens met pantykousjes heb gedaan maar dit is veel mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel apart maar wel een heel mooi resultaat. Pantykousje dat dacht ik ook meteen. Je moet er maar opkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg! Ik heb nog wat kleuren nagellak liggen en zo vaak gebruik ik dat niet. Van het weekend eens proberen als ik tijd heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. maar wat lak je dan? zit er plastic achter ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er zit niet- zoals sommige denken- iets van plastic onder... je trekt een soort vliesje van nagellak over het open vlakje. Zorg dat je met de kwast beide kanten kunt blijven raken van de boog. Zo trek je het vliesje dicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel leuk om te doen, de meiden zijn enthousiast!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een erg leuk idee....
    Om te onthouden!
    En leuk voor de restjes nagellak!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja, leuk hè, ik was dat idee ook ergens tegengekomen en heb die bloemetjes ook gemaakt.
    de stevigheid van het laklaagje viel mij nog erg mee.
    groetjes, Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. nou.. dit is echt iets nieuws voor mij!!!!
    wat mooi.. jammer dat ik geen metaaldraad in huis heb..
    alhoewel.. ik heb volgens mij wel van die stripjes voor zakken ergens liggen.. als ik ze vind..strip ik ze..en ga het proberen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah.. ik heb direct nog een idee.... eens kijken of je zo ook oorbellen kunt maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben zo blij met je uitleg. Het heeft lang geduurd voor ik een duidelijke beschrijving kon vinden. Heel erg bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten