Zeilboot

Deze week heb ik foto's genomen van de prachtige zeilboot die mijn kleinzoon (onder leiding) heeft gemaakt.
De boot zelf is van piepschuim, de saté prikkers zijn de masten en de labels zijn de zeilen. Het bootje kan doordat het van piepschuim is, echt drijven. Het doet me denken aan het schip dat mijn schoonzoon voor zijn dochters maakte jaren geleden.
Daarvoor kun je hier kijken



Kleinzoon is eens in de week een middag bij een buurvrouw die hem de leukste dingen laat doen.

Zo heeft hij pas van speksteen deze zonnewijzer gemaakt. Hij was er nog niet over uit of dat ding ook werkelijk werkte... dat moet ie nog ontdekken.



Deze middagen passen bij zijn uitvindersgeest en de vrouw die hem daarin dingen laat ontdekken heeft dat goed begrepen.

Nog 2 foto's van die boot.... 

Waar mijn kleinzoon het meest trots op is, is de vlaggenmast met vlaggen...want je kunt de vlaggen echt hijsen.


Dat is natuurlijk helemaal mooi als het ook nog werkt. Ik ben enthousiast over de creativiteit van de vrouw én natuurlijk trots op onze jonge uitvinder.

Reacties

  1. Cool! Heel leuk, jouw blogje vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ontzettend leuk ! fijn dattie zo'n leuke oppas heeft!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten