pretex of paverpol

Beelden van Pretex of Paverpol maken, is een tijdje razend populair geweest. Omdat het zo goed uitvoerbaar is en omdat het een prachtig resultaat oplevert.
Ik kreeg van Joke deze foto's nog toegestuurd.. en ik plaatse ze met plezier.

Misschien heb jij dit ook wel gedaan en nog ergens een resje over. Nog zin om eens ermee aan de gang te gaan?
Hier wat inspiratie.




Ik vraag me af of bovenstaande ook van hetzelfde materiaal gemaakt is..... 

Naschrift van Joke:
Hallo Elizabeth,
Je vroeg je af of dit beeld ook van paverpol/stof gemaakt is.
Ja dus.
Een fles aan de binnenkant. Stevig papier er omheen, daarna strak bekleed met tshirt.
De randjes zijn reepjes tshirt, het witte is stof uit mijn wasdroger vermengd met paverpol en naderhand wit gedept. Het hoedje is een kant en klare gedroogde vrucht, gekocht in de winkel.
Zo krijg je een wat strakker beeld. Ik heb indertijd veel van die flessenbeelden gemaakt, in allerlei groottes. Niet iedereen houd van gedrapeerde beelden en het is leuk om wat af te wisselen.




Reacties

  1. Wow, wat mooi. Ik ken het materiaal helemaal niet. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. altijd leuk gevonden deze beeldjes.. maar me er nog nooit aan gewaagd!
    wie weet ooit!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten