Moedertas

Elianne wordt voor de 3e keer moeder... en daarom maakte ik maar vast een moedertas.



Die kan ze goed gebruiken als ze met 3 kinderen op stap moet zo meteen.
Ik heb de smaak te pakken... en maak met veel plezier denim/spijkerbroektassen.
Maar elke tas "ontstaat" en daardoor is het veel (denk)werk en zoveel tijd heb ik niet meer.

Toch leuk als het weer gelukt is. Eigenlijk wilde ik de tas als kraamkadootje geven, maar ik vond het handiger om het nu te doen.



Ik heb mijn fantasie weer lekker losgelaten op de lappen. Leve de leveranciers van kapotte spijkerbroeken.



Flink formaat.. zou zo maar een laptop bijpassen.



Korte hengsels voor evt. aan je stuur en voor het makkelijk oppakken. Lang afkoppelbaar hengsel voor over je schouder.



Minizakje aan de zijkant...van een kinderspijkerbroekje.



Flink veel zakken zodat er de nodige luiers, flessen en portomonees in kunnen



En een handige haak bij de opening van de rits voor sleutels. Als je met je kindertjes de auto in wilt en je hebt je sleutels ergens onder de spuugdoekjes, tuitbeker, zakdoeken, zonnebril en inentingskaarten zitten, dan is dat op zijn zachts gezegd vermoeiend. 

Ik hoop dat Elianne er plezier aan beleefd.

Reacties

  1. Stoere tas. Zo ééntje had ik ook wel willen krijgen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat worden onze dochters toch 'verwend' met moeders die van alles zelf maken! En wat fijn om te kunnen doen.
    Gefeliciteerd dat je weer oma wordt. Wanneer verwacht ze het? Mijn dochter half augustus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel erg leuk! Ik heb ook nog spijkerbroeken liggen! En... ik gooi de kaasplank niet weg hoor, anders zal ik aan u denken :)

      Verwijderen
  3. Wat een super tas heb je gmaakt zeg! Die gaat veel gebruikt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik maak ook heel veel van oude spijker broeken. Dekens, en rugtassen voor de kleinkinderen. Weet je wat ik van de dikke zij naad maak? Een pannenonderzetter! Ik knip netjes langs de naad en krijg dan een smalle strook die ik vervolgens heet strak oprol. Met daartussen houtlijm. Elke x als ik een volgend stuk er aan moet zetten dan naai ik die even aan elkaar en rol weer verder. Tot ik hem groot genoeg vind.
    En je kunt de zakken ook gebruiken om die op een lap te naaien waar je bovenin van die gaten slaat en dan kun je daar van alles in bewaren. Handig voor in de tent of caravan. Maar kan ook aan de deur van je badkamer of kast.
    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke tas heb je gemaakt. Wat zal je dochter er blij mee zijn. Leuk dat je dit voor haar doet! Ik kan me voorstellen dat hij heel leuk staat bij een vrolijk jurkje straks.
    Groeten van Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel praktische tas. Daar zal je dochter veel plezier van hebben straks. Fijne middag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooi gemaakt Elizabeth! Heerlijk om met spijkerbroeken te werken! Daar krijgt ze vast erg veel plezier van!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. k ben er zeker blij mee! Hij is leuk stoer, praktisch en groot!

    trots op mijn mama... dikke kus, elianne

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten