Ministadstuintjes

Vorige week was ik op bezoek bij één van de dochters in Utrecht. Utrecht is qua groen een progressieve stad... Ik houd daarvan.
De site "pluk de stad" heeft heel veel plukplekken van eetbare groenten en kruiden e.d. in het openbare groen. "Pluk de stad" is een landelijk iets, maar Utrecht spant de kroon.

Een tijdje geleden heb ik al eens een blog geschreven over tuinieren in de stad.
kijk hier voor het vorige bericht over tuinieren in de stad.


 Het stadstuinieren gaat hoe langer hoe belangrijker worden.

Maar even terug naar Utrecht.... ik moest een eindje lopen om bij mijn dochter te komen en passeerde o.a. deze tuintjes. Er waren er nog meer, maar ik moest kiezen.

Boomtuintjes. In Zwolle wordt er ook "reclame" mee gemaakt... om buurten op te fleuren, kunnen burgers zelf de boomperken gaan aankleden





Hier nog een straathoektuin.



Bij een flat



En onder aan een loopbrug.


 Helemaal leuk....hebben jullie ook nog foto's van zulke tuinen?
Ik denk dat ik de boombakken maar eens ga beplanten.


Reacties

  1. Ziet er een stuk gezelliger uit met die mini tuintjes. En waarom eigenlijk niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hier in de buurt wel geveltuintjes.. maar zo op een hoekje van de straat nee, nog nooit gezien!!! wel leuk!
    mijn tante uit amerika viel het trouwens op, dat we allemaal zo tuinierderig zijn! zelfs steden hebben veel groen en bomen in straten. en overal tuinplanten te koop, waar je ook kijkt, bouw- en supermarkten, bloemen zaken enz.. dat zag je volgens haar helemaal niet in amerika.. daar heeft iedereen gewoon een grasveld voor en achter het huis, met hooguit 1 struik.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten