Dinsdag- kistjes-dag

Op pinterest kwam ik een mooi idee tegen, wat bleef sluimeren in mijn hoofd.
Ineens wist ik het... dit ging ik maken in mijn kistje. Het heeft niets om het lijf, dacht ik nog... papiertjes vouwen, touwtje eraan en ophangen.


Ik zag al visioenen van  hetzelfde bloemwerk voor mijn zijraam in de kamer.
Zou ik daar ook die dingen neerhangen en dan intussen de 3 raamwerken voorzien van nieuwe inhoud? Deze bedoel ik.

Dus toog ik zondagmiddag aan het werk.
Eerst knippen... computerpapier heb je wel voorhanden toch? En een draadje en lijm ook wel.
Moest lukken.


Dus stroken tekenen...vouwen....zigzag. Draadje zoeken en lijmen.
Maar de eerste tegenslag was al dat de bloem naar binnen wipte en dus niet recht bleef. Papiertje erachter lijmen dan maar. 


Vervolgens was het gat aan de goede kant ongelijk en groter dan ik dacht... maar daar had ik al een oplossing voor... een mooie stenen knoop kon ik vastzetten, dankzij het papiertje aan de achterkant.

Voor het gewicht nog een mooie knoop onderaan. Een grote satéprikker overspande precies de "pootjes" van het kistje.
Kon het mooier?

Maar de draad draaide en met geen mogelijkheid kreeg ik het zo aan de prikker geknoopt dat het niét draaide. 


Mijn man keek toe... zei niets. (wat ben ik blij met zijn "geen commentaar"; je zal toch een vrouw hebben die zich druk maakt over een papiertje dat niet naar haar zin hangt!)

Wat dan?.... Eerst maar naar de kerk. Dat is veel belangrijker.

Na het avond eten toch nog maar eens proberen. 
Uiteindelijk heb ik de moed opgegeven... de twee bloemen hangen niet meer vrij, maar tegen de achterkant en die ene bloem blijft aardig hangen.



Het visioen van bloemen voor het raam heb ik inmiddels bijgesteld. 
Het knip-, vouw- en plakwerk is nou niet direct gebeurd...wil ik het dan wel doen?
En als ik het doe: dan moeten de bloemen zo zijn, dat ze mógen draaien. Dus aan beide kanten een knoop.


Nou ja....ik zie nog wel.

Reacties

  1. Het idee is inderdaad top! En voor een raam lijkt me zeker mooi.
    En als het je gaat lukken ben je een kei!
    Maar mag ik m'n twijfels hebben????

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oww ben helemaal weg van je raampanelen!!!
    en wat leuk die moderne plastic kunst er op!
    vliegerpapier in zachte kleuren lijkt me ook erg leuk!
    en ja die rosetten zijn ook leuk.. en misschien van onderen en boven vastzetten als je ze toch niet draaiend wilt hebben.. maar is de achterkant net zo mooi als de voorkant is het toch geen bezwaar zo'n draaiend kunstwerk??
    ik ben benieuwd of het je lukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh wat een ontzettend leuk
    idee is dit, je hebt trouwens
    een erg mooi blog dus ben
    je gaan volgen.

    Misschien vind je het leuk
    om ook eens bij mij een kijkje
    te komen nemen.....

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten