t-shirt pimpen

Soms heeft een mens niet genoeg geld om nieuwe kleren te kopen. (Soms is ook wel eens heel vaak...)
En dan moet je het doen met de dingen die je hebt, of tegen komt.
Zo gaat dat bij velen van ons..
Elianne verwacht een kindje en zit niet zo best in de slappe was, dat ze maar even zwangerschapskleding kan gaan kopen. Nou weet ik nog dat ik dat ook niet deed... Je doet het met wat je bij elkaar sprokkelt... want je draagt het weliswaar intensief maar tijdelijk.


Genoeg over de aanleiding van deze post. Elianne is bezig met kleertjes te maken voor haar popjes (klik hier om te kijken wat ik bedoelen dus dacht ze...dat kan ik voor mezelf ook doen: omhaken.
En zo pakte ze een paar shirts die "er niet uitzagen", knipte te mouwen driekwart en haakte de randen om.


Het resultaat mag er zijn. In de winkel zou je betalen voor deze specialiteit.
(en dan te bedenken dat ze tot voor een paar maand nog nooit een haaknaald had vastgehouden,
dat geeft toch moed voor diegene die er nog aan wil beginnen he?)

Het is een kwestie van uitproberen. 
Gewoon op je "eigenste" manier doen, kijken wat er kan.

Ik heb even de kunst afgekeken.... Je knipt de mouwen af...(houd rekening met de lengte van de mouw... als je de lengte hebt, moet je er nog iets bijrekenen om om te vouwen)
Sla de stof naar binnen en rijg het met het haakgaren door.



Dan kun je gaan haken. Natuurlijk zijn er allerlei randjes mogelijk. 
Ik heb indertijd ook mijn schoenen zo ongeveer gehaakt.


Het resultaat van de shirts van Elianne is leuk.... en heel draagbaar.


Wat doe/deed jij met zwangerschapskleding? Kocht je dat of leende je dat?
Of maakte je dat misschien ook zelf?

Reacties

  1. Zwanger of niet zwanger, ik vind deze randjes echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed gedaan. Een pluimpje voor je dochter. Ik heb ze zelf gemaakt. 2 verschillende creatie's maar, die ik afwisselend droeg. Ach ja het is maar voor even he.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, het is lange geleden. Wij droegen nog jurken. Maakte ze altijd zelf en dan zo dat ik ze later weer in kon nemen. Jammer dat ik niet alles op de foto heb gezet, want er waren mooi creaties bij. Met geborduurde bloemetjes en zo. Elianne succes. Hopelijk wordt het niet te warm. Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk gemaakt van Elianne! Die is echt handig, net als u!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk en een goed idee van haar!! Trots :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik zette in oude rokken een soort van V vorm van elastisch materiaal en droeg er een lange wijde bloes of trui over.
    en ik kocht 1 mooie wijde jurk..voor feesten en partijen.. hoeft echt niet persee een positiejurk te zijn..er zijn wijde modellen zat !
    ik word ook weer oma!! voor de 7e keer, mijn oudste krijgt zijn 5e kind!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk hoor en niet alleen voor zwangerschapskleding!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. vanwege mijn forse bovenbenen heb ik altijd grote broeken. ik ben volgende week uitgerekend, maar heb de hele zwangerschap kleding gedragen die ik daarvoor ook in de kast had hangen. Veel stretch dus met grote lange shirts erover.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten