Quilts van mijn tante

Eindelijk weer eens langs geweest.... bij een oom en tante van mij. Lieve mensen waar ik prachtige herinneringen aan heb. Maar wat komt er weinig van om contact te houden.
Spijtig... want ik kan altijd weer wat van hun wijsheid leren.


Mijn tante heeft een aantal quilts gemaakt die echt prachtig zijn. Ik bewonder de maaksters om hun geduld en precisie. 


Zelf heb ik nog nooit zoiets gemaakt en ik denk dat het voorlopig er ook niet van komt.
Wat mij het moeilijkst lijkt, is het kiezen van de juiste kleuren.
Ik vind dat mijn tante daar goed in slaagt.


Leuk om te vertellen dat ze al eens op een quilt tentoonstelling hebben gehangen. Kan ik me ook goed voorstellen.


Gelukkig  mocht ik een aantal foto's maken, zodat jullie mee kunnen genieten. (enne: nee, ik heb geen talent van haar... ze is een "koude" tante, maar wel heel lief)

Reacties

  1. Mooi zijn ze. Echt een tentoonstelling waard. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig hoor.. ik heb tot op heden nog maar 3 quilts gemaakt.. maar wel heel grote! van 2,5 x 2,5 meter.
    niet zo mooi als die van je tante.. ik heb nooit les gehad of zo.. ben gewoon niet gehinderd door enige kennis driehoeklapjes gaan knippen en die tot even grote vierkanten zitten naaien en daar een zomerdekbed van de ikea tussen genaaid en een oud dekbed als achterkant er onder genaaid.. kortom back to basic.. zoals de quilts gemaakt werden vroeger.. gewoon oude lapjes van kleding en huishoudtextiel en daar weer een mooie sprei van maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten