Leren armbandjes vlechten

Afgelopen donderdag hebben we op de inloopochtend armbandjes van leer gemaakt. Spannend of het wat zou zijn voor deze ochtend, maar het werd een gezellige en creatieve boel.

Van te voren heb ik op internet gezocht en vond een mooie uitleg over het vlechten van een leren armbandje.

klik hier voor het filmpje

Het trucje is dat de uiteinden van het vlechtwerk aan elkaar blijven zitten en dat je toch die 3 strengen vlecht.
Dit is ook echt iets voor mijn kleindochters...Ga ik ze leren (woordspeling)




leren armbandjes vlechten
Je kunt op diverse manieren deze armbandjes vastmaken, maar ik heb gekozen voor gewone knopen met een knoopsgat..
(ik had geen tijd om naar de winkel te rijden om klemmetjes te kopen).
Je kunt ook een leren veter knippen, knoopjes leggen aan de uiteinden en die door de knoopsgaten steken aan beide kanten.
Er is nog wel meer te bedenken, maar dit voldoet in ieder geval.

Een andere manier van een leren bandje maken, is deze...
Daar is nog een tutorial over



Deze manier heb ik in mijn half-slaap bedacht en de volgende morgen uitgeprobeerd.. Ik vind het bijna nog leuker dan het vlechtwerk en het is heel makkelijk te doen.

Fijne dag vandaag allemaal

Reacties

  1. Erg mooi, vooral de laatste. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk werkje en het geeft een mooi basic effect! Ik heb eens een wikkelarmband gemaakt bij een workshop, van gevlochten veter met bedels eraan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk!! en zo blijf je bezig en van alles bewaren he??
    zag ook al een heel mooie tas, gemaakt van oude laarzen in vierkanten geknipt en met een afstekend kleurtje omgehaakt en dat allemaal weer aan elkaar genaaid tot een tas..
    de afvalbak wordt steeds leger hier in huis!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten