leren armbandje vlechten Tutorial

Vorige week beloofde ik een tutorial.

Ga er maar eens voor zitten en doe lekker mee. Verknip een oude tas, jas of wat dan ook (haha)

Neem een snijmat, liniaal (plastic is niet echt handig, maar metaal heb ik zelf nog niet) Scherp mes (moet wel want leer is moeilijk snijden) Breed tape. En een pen.



Plak tape over het leer...(mag je gelijk het leer mee vastplakken, lekker makkelijk)


Teken op het tape de lengte van je bandje en de breedte. (lengte is afhankelijk van je pols en moet dus iets langer zijn. Je kunt er altijd nog een stukje afknippen. Breedte moet ongeveer 1,5 cm zijn.
Ga midden over het bandje de insnij lijnen aangeven.
Neem bijvoorbeeld 1,5 cm snede, daarna 1 cm niet, daarna weer een snee van 1,5 en ga zo verder.


Snij de band uit en snij de aangeven lijnen in.




Hierna komt het leuke deel.
Trek  de onderkant door de bovenste snede en trek m door.


Je ziet nu dit en moet dan nog verder door trekken...


 Dit dus


Dan kun je het uiteinde door de volgende snede halen en door trekken.


 Zo ontstaat deze streng. Je ziet hier dat de snede's en de ruimten ertussen in verhouding moeten zijn met de breedte van het bandje. Als het breder is, vallen de "voegen" dicht en zie je geen vlechtwerk.


Ook aan dit armbandje kun je naar believen een sluiting maken.
Je zou ook nog een ceintuur op deze manier kunnen maken.
 Veel plezier ermee.

Reacties

  1. Dat is een mooie tutorial, bedankt erg duidelijk en leerzaam. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Ellis, Leuk weer dat armbandje. Ik ga het samen met mijn kleindochtertje maken als ze over drie weken komt.
    Ze houdt heel erg van knutselen.
    Het ziet er allemaal weer prachtig uit. Dank je wel.
    Groeten van Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig! Ik wist niet dat dat zo kon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuke les!!!
    en zo makkelijk met snel en mooi resultaat!
    dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zit me altijd zo te verlekkeren over die leren armbanden, maar ze zijn zo duur. Dan is dit wel een oplossing!
    Ik haal mijn andere kraaltjes altijd van www.kralenhoekje.nl, en daar zag ik hele mooie goude bedeltjes die hier super mooi bij zouden staan. Projectje!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten