ketting van zpagetti


Dank voor de leuke reacties op de zpagetti of t-hirt broche. En de ideeën zijn ook leuk.
Ik beloofde nog een vervolg. Nou heb ik niet zoveel tijd gehad om het allemaal uit te werken, maar in ieder geval is hier nog het idee dat ik in mijn hoofd had en beloofde.

Je hebt tegenwoordig maar weinig shirts met kraagjes en zo'n kraagloos t-shirt staat me niet zo goed. Eigenlijk moet er altijd een ketting of een sjaaltje op, of de hals moet goed uitgesneden zijn.
Dat bracht me op een idee dat je wel eens ziet.


Want van die spaghetti kun je ook een lange draad "tig" keer om je hals wikkelen.


 En als je dan die twee uiteinden met de andere draden op je t-shirt vastzet, heb je een leuke "ketting" of kol...of hoe je het ook noemen wilt...Geen kaal nekkie meer.


Je kunt nog beter in dit geval een t-shirt verknippen...(geen bloem meer voor gemaakt, moet dus nog gebeuren) Als je repen knipt en je trekt eraan dan krult het vanzelf naarbinnen (rolt zich op)
Die stroken zijn mooier dan de onregelmatig gesneden zpagetti.
Maar die moet je wel óf diagonaal knippen of in korte versie gebruiken.


Efin...beetje expirimenteren maar... Succes.


 oh ja... die knopen in de bladpunten kun je ook vervangen door kralen.

Reacties

  1. Geweldig idee, je sjaaltje draag ik tegenwoordig ook zo jij het beschreef en dat bevalt zo goed. Bedankt nog voor de leuke tips. Dit ga ik ook eens proberen. Fijne zonnige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een leuk idee. Ik heb zo'n (gekocht) t-shirt waar van die draden met een versierinkje aan zitten. Waarom moet je de draden van een oud t-sirt schuin knippen?
    Voor spaghettidraden knip ik het shirt onder de mouwen door en de zoom eraf. Dan van onderaf even schuin beginnen en daarna steeds rond knippen. Van de mouwen kan je ook nog een draad knippen. Idee?
    Maar als het een reden heeft hoor ik dat graag.
    Bedankt voor alle inspiratie die je geeft. Hartelijke groet, fijne dag, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja.. ik doe het net zo als ivoorwit.. dus wil ook graag weten, waarom diagonaal beter is.. en je hebt trouwens een leuk nekkie hoor!!!
    zelfs zonder ketting of colletje!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig, jij doet ze om je nek, ik om mijn pols.
    Blijft leuk, draden van tricot.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. voor ivoorwit:dank voor de uitgebreide reactie. Het knippen zoals jij voorstelt, is eigenlijk ook wel wat ik bedoel.
    Het gaat mij met diagonaal vooral om de wat langere strengen die je zonder naad hebt om als reep te gebruiken.
    Want anders zit je toch moet die naden en die zijn nogal eens nadrukkelijk aanwezig.
    Fijn dat je meedenkt, hebben we allemaal weer wat aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zoek al een tijdje naar een juiste kleur sjaaltje (of shawl - mag allebei ...) bij twee effen kledingstukken ... je hebt me echt geïnspireerd !!
    Als ik de 'versiering' af heb laat ik het je zien .... bedankt Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten