Een ring van een dubbeltje


Mijn vader is inmiddels een oude man... Als hij loopt, gaat dat langzaam. Als zijn handen wat willen maken dat kost hem dat moeite.
Zo gaat dat.
Dat was ooit anders. "Wat zijn ogen zagen, maakten zijn handen" is een spreekwoord.
Sterker nog... hij bedacht iets en voerde dat uit.


Een van die dingen was een ring, die hij als jonge kerel maakte voor zijn meisje.
Een ring... maar geld had ie niet. Dus knipte en "vouwde" hij een dubbeltje tot een vatting met sierlijke boogjes.. Hij laste er een ring aan en klemde er een steen in.


Jammer genoeg is de ring is niet meer in zijn bezit..maar ik heb nog wel foto's er van...
En mooi was ie, ook al was ie maar een dubbeltje waard.

Reacties

  1. Wauw, wat mooi! Ik denk dat 'tie op een gegeven moment wel meer waard was dan een dubbeltje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig. Je hebt veel mee gekregen aan creativiteit, vast van je vader.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtig verhaal! Wist ik niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vroeger moesten de mensen gewoon creatief zijn. Wat een mooie ring en zo jammer dat je hem niet meer hebt. Hoop dat hij nog in de familie is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. echte familiejuwelen dus!!!
    en inderdaad.. creativiteit zit dus bij de hele familie begrijp ik nu!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi om de creativiteit in de familie te zien.
    Prachtig verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 16:1ooo wat jammer dat je hem niet meer hebt! zo mooi en zo ontroerend lief

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts