Dinsdag Kistjes-dag

Het kistje omlijst deze week een dierbare foto.
Een man die ik helemaal niet ken, maar die toch wel belangrijk is.
Het is de grootvader van mijn man, die al jong is verongelukt. Nog voor de tweede wereld oorlog kwam hij om bij een auto ongeluk.(kun je je dat voorstellen?)
Mijn schoonvader heeft zijn vader al jong  moeten missen.

Een tijdje geleden kregen we deze portretfoto. En die staat bij ons in de kamer.
Ik heb 'm voor deze week in het kistje gezet. een ereplaats.
Met gedroogde rozen.

Op dit moment werk ik veel bij oudere mensen en ben ook heel nieuwsgierig naar hun verhalen.
Wat gebeurt er veel in levens. Mooie en moeilijke dingen.
Ik zie nu hoe langer hoe meer - ook misschien wel omdat ik ouder word- wat van waarde is en wat niet.
Er zijn nou eenmaal prachtige dingen, maar de tijd verstrijkt en het is niets meer waard.
Of je wordt ziek en kunt er niet meer van genieten bijvoorbeeld.

Maar er zijn ook dingen van eeuwigheidswaarde en dat heeft de man op de foto aan mijn schoonvader geleerd en die heeft het weer aan mijn man geleerd en hij heeft dat weer aan zijn kinderen doorgegeven.

Tjonge, ik maak er nog een heel verhaal om heen ook!

Mijn expositieruimte is deze week goed besteed.




Reacties

  1. Wat een mooi eerbetoon aan deze man! Mijn schoonvader heeft ook erg jong zijn vader verloren. Hij heeft alleen geen beeltenis meer van deze man die hem toch een groot deel van zijn genen heeft gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben vernoemd naar mijn oma, die op 24 jarige leeftijd overleed. ( in 1928) alle 4 mijn grootouders heb ik nooit gekend.
    gelukkig heb ik er wel mooie sepia fotoos van. en inderdaad ga je dan dagdromen over hoe ze geweest zouden zijn.. zouden ze humor hebben gehad.. of waren ze net zo chaotisch als jezelf?? en ook mijn vader is alweer meer dan 20 jaar overleden, hoe zou dat voor hem zijn geweest zo opgroeien zonder ouders?? dus ja.. ik maak ook vaak hele verhalen in mijn hoofd als ik naar oude fotoos kijk. zowiezo erg mooi een vintage foto!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten