corsages of bloemen van zpagetti

Zij stond al een tijdje in de wachtstand... de corsage voor de inloopochtend.


Gezien: voorbeeld op internet en die foto opgeslagen in een map, lag deze "dame" te wachten om gemaakt te worden.

Gisteren er maar eens voor gaan zitten.. Je moet ten slotte toch voorbereid op een inloopochtend komen.
Het blijkt een leuk werkje te zijn. Je kunt er een oud t-shirt voor nemen. Volgens mij was dat ook de bedoeling van het voorbeeld.


Maar ik had een aangebroken klos zpagetti staan.
En dat is al geknipt. Tenminste... eigenlijk moest het, voor een goed resultaat nog een keer door midden geknipt worden. Dus de eerste was niet naar mijn zin, de tweede streng van -laten we zeggen: armwijdte- heb ik helemaal doorgeknipt...


Dat zag er al beter uit. De streng wordt geknoopt met tussenstukjes van een vingerlang. Je kunt het iets minder doen naarmate de draad geknoopt wordt, zodat de lussen iets kleiner worden.

Dan begin je met de draad vast te naaien in het midden. De knopen komen op de uiteinden van de lussen. Dus het midden tussen twee knopen leg je op het volgende midden en naai je vast. Ga zolang door tot de draad op is, of tot je genoeg "blaadjes" hebt.


Als afwerking leg je in de uiteinden een knoopje.
En je kunt dan een knoop of kraal of kraaltjes in het hart naaien.


Deze hierboven is toch een ongeknipte zpagettie reep..dan wordt het geheel iets grover.


Natuurlijk moet er iets achter om het op je jasje te kunnen spelden. Ik gebruik daar kleine veiligheidspeldjes voor... Een brochespeld kan evengoed of een magneetje.


En dan eens kijken waar ik het op wil dragen.
Maandag de vervolg versie. Want als je een maal aan de gang gaat, zijn er heel wat dingen mee te verzinnen.

Reacties

  1. Prachtig, ik wil al heel lang iets op mijn saaie jasje, dit lijkt me heel geschikt. Bedankt en een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk en ik vind de fijnere versie het mooiste

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh wat leuk!
    Ook leuk voor op een tas, op een etui, op een scrap, op een hoedje of mutsje of of of.....
    Ik ga er ook eens 1 maken, ik heb ook zo'n bol katoen liggen.
    Bedankt voor het delen.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten