rouwkaart maken

Soms verstuurt een mens een rouwkaart.

Je kunt naar de winkel gaan om rouwkaarten te kopen. Meestal haal je er dan een paar die in de kaartenvoorraad gaan. Tenminste, dat stel ik me zo voor...of doen jullie dat anders? Bijvoorbeeld voor elk overlijden, waar je een kaart heen wilt sturen, één speciaal in de winkel uitzoeken.
Eigenlijk deed ik dat laatste een poosje...tot ik een keer niet naar de winkels kon. 
Ik vond trouwens rouwkaarten uitzoeken best moeilijk...Hoe weet je nou wat wijs is in zo'n situatie?

Ik stuurde dan maar een blanco kaart, met niets anders dan de woorden die we wilden zeggen.

Maar laatst ontstond er een ander soort rouwkaart.
Als je het mooi vindt, mag je het idee overnemen of de kaart kopiëren.
Nog blijft de vraag of het geschikt is...maar misschien vind je het mooi genoeg.



Het heeft iets met aren te maken en zaad.... dat in de aarde gezaaid gaat worden.



Reacties

  1. Ja, ik zat daar vroeger ook mee. Wilt iets persoonlijks. Wij hebben op de computer zelf kaarten gemaakt met een bijbeltekst.
    Soms wil ik iets anders en neem een kaart met een simpel paars (gedroogd) viooltje. En probeer met weinig woorden iets toe te voegen.
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik verstuur bijna nooit "echte" rouwkarten, meestal een blacco kaart met ee mooie bloem of zoiets erop.
    Tegenwoordig maak ik ze ook zelf, ik heb er nu 2 op voorraad, maar kan ook altijd nog een "persoonlijke" kaart maken mocht ik dat op dat moment nodig vinden......
    Persoolijke kaarten vind ik altijd mooier en je kunt ze aanpassen aan de ontvanger.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Om woorden te vinden is nog het moeilijkst. Altijd heb ik wel een aantal op voorraad en zoek een kaart waarvan ik denk dat ik hem passend vind. Vaak een zo neutraal mogelijk. Die van jou zijn ook prachtig. Hier bij de kringloop ligt een tafel vol en af en toe vind ik er voor weinig wel eens 1 tussen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik maak al mijn kaarten zelf.. en condoleance kaarten pas als het nodig is, dan maak ik ze echt op de persoon.
    meestal in grijstinten met een enkele witte bloem.. of blauwtinten voor een zeeman in grijs met een gestrand sloepje..of in lila tinten en een stempel van een blad... en ik zet er NOOIT van harte in.. want dat associeer ik teveel met gefeliciteerd.. gewoon alleen ..mijn condoleances.. of veel sterkte met het verwerken van jullie verlies.
    maar dat is mijn persoonlijke mening.
    ik vind deze kleine tekeningen heel gepast

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het blijft moeilijk om iets te schrijven aan iemand die zo'n verlies meemaakt. Ik deed het vandaag nog en ik moet er altijd erg lang over nadenken. Het blijft toch meestal erg kort.
    Ik vind sommige rouwkaarten veel te somber. Die mensen hebben al genoeg te verduren, en als ze dan ook nog allemaal van die deprikaarten krijgen, lijkt me helemaal niet fijn. Maar dat zal wel persoonlijk zijn. Je kan per slot van rekening ook geen kaart met ballonnen sturen. Ik vind deze kaartjes mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten