Patroon van geregen kralensnoer van eergisteren




Gisteren heb ik een rode ketting laten zien van Marja... op de inloopochtend zag ik dat Manny ook die ketting zat te rijgen. Mooi om toch even te laten zien.

Je begint met 5 grotere kralen te rijgen.
Vervolgens rijg je het extra snoertje van 7 kralen (kan ook 9 zijn...ligt aan hoe groot je boogjes moeten worden)... en steekt door de 1e grote kraal om dit snoertje daar vast te maken.
Dan rijg je terug door de grote kralen en voegt daar een grote kraal toe...
Weer ga je daar een snoertje aan vast maken en terug na de 2e grote kraal (dus aan het begin)
Zo leg je telkens een snoertje naast het vorige en rijg je telkens een kraal verder.
Als je aan het einde van het snoer bent, ga je terugrijgen. Daarmee maak je het snoer rond.
Let goed op aan welke kant het nieuwe snoertje komt te liggen.



Hieronder zie je de buitenkant van het snoertje... Zo moet ook de achterkant er uit gaan zien.


Dan krijg je dit.
Je kunt afwisselen met kleurtjes.

Inmiddels was Marja al weer aan de volgend snoer begonnen... Die had ze in een vitrine zien liggen en ze kon zelf bedenken wat dan het patroon moest zijn.
Ik zal nog wel een keer laten zien als het langer is...dit is slechts een begin.


mooi he?
Ik denk dat dit gemaakt is zoals het bovenste snoer.


Toch nog maar eens kraaltjes kopen......


Ook had ze alweer een nieuw snoer om. Ze heeft het tempo er goed in.



Reacties

  1. Wauw, eerst vond ik de bruine mooi maar toen zag ik het rode kralensnoer. Prachtige kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige dingen laat je ons toch altijd zien!!
    ik krijg er ook zo'n zin in.. maar ik doe het niet ahahah heb het al druk genoeg met de tuin, haken en papierfreubels !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten