haakwerk, kippetjes en decopatch

Kom ik bij vrienden over de vloer...raak aan de praat en mijn oog valt op: jawel, leuk handwerk.
Ik heb al diverse dingen "gespot" in zéér korte tijd.
We komen erover aan de praat en dan kom het hoge woord er bij mij uit....."zou je het heel erg vinden als ik foto's maak? En mag ik het dan ook nog posten?" Niet altijd durf ik dat te vragen.
Maar als ik bij mensen over de vloer kom, zoals bijvoorbeeld Marije, dan vraag ik het wel gewoon, omdat ik ervan uit ga, dat ze nee zegt als ze het niks vindt.
In dit geval ging het om dingen van haarzelf, maar ook van haar moeder..
Ik heb me dus uitgeleefd met de camera en zeg Marije en haar moeder hartelijk dank.
Zit in de familie: creativiteit. Het gaat van oma, op dochter op kleindochter over...



Mapje voor de haakpennen


Marije is aan het haken...-zie het kleurige lapje onder de etui- en haar moeder maakte die etui voor haaknaalden en naaigerei. Dat ze van kleuren houden, is helder... deze onderzetters gemaakt door moeder getuigen ervan.



 Ik word hier heel vrolijk van. Het mooie aan deze onderzetters is het gouden randje wat is mee gehaakt.. dat maakt het een beetje oosters. Ik had dat idee nog niet eerder gezien.




Lastig om dat duidelijk op de foto te krijgen.

Dan viel mijn oog op deze kippetjes. Die had ik al wel eens eerder in een andere uitvoering gezien, maar weer vind ik de combinatie zo leuk.


Daarboven stond deze kleurige pot met mooi randje. Decoupage op een eenvoudige glazen bloempot.
Heel geslaagd, misschien wel door de "kant" randjes, wat het voor mij aantrekkelijk maakt.



Ik zit met een vrolijk gevoel deze post te schrijven.
Want het is natuurlijk de bedoeling van mijn blog om ook werk van anderen voor het voetlicht te brengen.
En zo samen met jullie te genieten van alle mooie dingetjes.
Het werkt inspirerend....nietwaar?

Reacties

  1. Oh die stofjes van die haaknaaldenrol is zo leuk! En het haakwerkje eronder ook hoor! Liefs Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, wat een mooie kleurtjes! Ik word er helemaal vrolijk van! Echt, hele mooie, inspiratievolle dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi die vaas. Maar ook de kipjes zijn schattig. Ja sommigen kunnen er wat van. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je voor dit inspirerende, vrolijke blogje. Het kleurt de dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Creaties van anderen inspireren altijd weer tot iets moois uit eigen handen met daarin weer je eigen twist toch!Zo werkt het in elk geval wel bij mij:-)Ik vind het stofje van dat haaknaalden hoesje PRACHTIG,de onderzetters met gouden randje heb ik al vaker gezien in blogland en zijn ook zeer kleurrijk...

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Elizabeth,
    Schattige spulletjes en mijn oog viel ook meteen op die mooie lantaarntjes!
    Fijne dag,
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja hoor.. er kan niet genoegs moois en leuks gepost worden!!!
    en prachtige frisse kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten