Glaswerk met water


Allemaal van harte gefeliciteerd met de nieuwe koning en koningin..Hebben jullie ook zo genoten bij het zien van al die gebeurtenissen gisteren? Ik heb wel wat traantjes van ontroering laten lopen, moet ik zeggen. Want wat hebben we een geweldige koningin gehad! Wat heeft zij al die jaren zich goed en wijs gedragen. Door alle stormen heen... een moederfiguur voor ons allemaal. Ik hoop dat ze nu rustiger aan kan doen en kan genieten van wat er komt. 
En dan dat prachtige koningspaar, waar de liefde en de intensiteit van af straalt.Wat een zegen dat wij zulke mensen van God ontvangen. Het had ook heel anders kunnen zijn.
Ik wens hen veel zegen toe...en wijsheid.

Maar nu het eigenlijke onderwerp (ik blijf even hangen bij de "hobby" van de koning...; water)

Vrijdag, vlak voor het weekeind. 
Geen bloemen in huis... niet zo veel om op tafel te zetten... Het schattige boeketje van Joke staat op een hoektafeltje.
Bij het stof afnemen bedenk ik dat ik iets met alleen water wil.
Een tijdje geleden heb ik een blogpost gemaakt over waterschalen in de tuin... waar  het licht in speelt.
En ik heb al blogposts over glaswerk gemaakt.

Nu water en glaswerk....en lichtjes voor de avond.



De zon scheen zo heerlijk donderdag... maar vrijdag plensde het van de regen... Toch verwachtte ik alsnog het zonnetje  in onze kamer op het zuiden.
Dan is het licht dat binnen valt prachtig daar.
Dus met een stevig sopje de glazen vazen extra opgepoetst (dat is wel noodzakelijk voor een mooi effect) en gevuld met water.
Natuurlijk heb ik uitgeprobeerd of de fles ín de vaas kan... maar de bodem loopt bol. Als ik dat wil dan moet ik eerst een laagje zand in de fles doen, en dat heb ik nu niet.
Er naast dan maar.






Ik heb wel een presse papier in de grote vaas laten zakken....



's Avonds is het sprookjesachtig met lichtjes ertussen. Maar ik wacht op het zonnetje. Dan geniet ik opnieuw.



Nu een paar dagen later...water verandert voortdurend. Zo mooi kan ik het niet eens op de foto krijgen.
Ik zou zeggen, probeer het zelf een keertje en je zult versteld staan dat uit elke hoek bekeken het er weer anders uit ziet... dat licht telkens anders weerkaatst op verschillende momenten van de dag... Echt genieten.



Reacties

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten