Figuurtjes knippen

Ik heb de smaak te pakken... er is nog een stukje papier over gebleven.
Dus ga ik aan het knippen... eerst nog wat woorden.... 
Probeer het ook eens. Het is echt leuk om te doen...Ik knip zonder te tekenen, maar je kunt eerst een tekening maken natuurlijk.



 en dan een boompje.


Het is op dit knip-moment 4 mei... dodenherdenking.
Terwijl ik op tv. de aanloop daartoe zit te bekijken, knip ik een kind..


Het gaat dit jaar speciaal over oorlogskinderen.
Dat lijkt me logisch. De mensen die de oorlog hebben meegemaakt en nu nog leven, waren jong volwassen óf kind. 
Het is goed dat er aandacht is voor kinderen in oorlog. Wat een verdriet...wat een onmogelijke gebeurtenissen. Ik kijk naar buiten en zie de boom in de buurtuin zich ontvouwen in groen... met een dreigende lucht erachter.... dat groen blijft doorgroeien ondanks de donkerte erachter...
En de zon schijnt erop.


Moge God deze wereld waarin zoveel onrecht en haat is, genadig zijn.



Daarom knip ik een kind...met een ballon.  Geloof, hoop en vooral liefde hebben we nodig.


Reacties

  1. Mooi geknipt en gezegd, wat een leed is deze mensen aan gedaan en nog iedere dag zien we de beelden van oorlogen. Fijne dag en veel plezier bij het knippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, om zo je gedachten vorm te geven door te knippen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor, je knipwerk en je uitgesproken gedachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan! En ook de gedachte achter het kind met de ballon vind ik supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geweldig mooi!
    en ja.. kinderen lijden het hardst in oorlogstijden..
    ben blij dat ik dit nooit ervaren heb..

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten