Dinsdag kistjesdag

Dit keer zou je erboven kunnen zetten: "gevonden".

Gisteren vond ik op een stukje tuin dat nodig aan een grondige spitbeurt toe is, hier en daar stengeltjes Lelietjes van dalen.... Omdat het een verwilderd stukje tuin is en ooit door de vorige bewoners aangelegd, komt er af en toe iets aan het licht dat maar even zichtbaar is... Het wordt al gauw weer overwoekerd door vaste planten.
Ik kon het niet laten, deze bloempjes te plukken. Ik heb het blad laten staan en neem me voor om de plantjes te verkassen...(zou dat gaan?)


Op een vaasje geuren ze heerlijk...en in het kistje zo boven de bank waar ik altijd zit, is dat niet verkeerd natuurlijk.

Wat ik verder vond vorige week. Een van onze logerende kleindochters had een verveelmomentje.
Nou willen plakboeken met foto's nog wel eens helpen.. Dat vond ze wel wat.
Wát wilde ze graag zien? Iets met kindertjes. Het leek me leuk om de oude plakboeken te pakken met foto's van  haar moeder als klein kind. En uit één van die fotoboeken vielen deze plaatjes.
Holly Hobby plaatjes...wat waren die poppen toen ín!



We zijn dus een weekje nostalgisch.... oude plaatjes met daarbij de geur uit grootmoeders tijd.
Dat vind ik wel wat!

Reacties

  1. Mooi zijn die lelietjes van dalen. Een echte woekeraar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk nostaltisch blogje! Wat had je veel spullen van Holly Hobby, ik vond het ook leuk maar had er zelf niet veel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, Holly Hobby.....Ik had zo'n pop en ik heb er echt heeeeeel veel plezier mee gehad (geen idee waar ze uiteindelijk is gebleven?!)
    Die plaatjes staan wel heel erg gezellig in je kistje, geniet er maar lekker van.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi die lelietjes van dalen.
    Je kunt ze heel goed verplaatsen.
    Volgens mij hebben ze knolletjes of wortelstokken. Weer leuke plaatjes, leuk om zo af en toe weer zo'n herinnering tegen te komen hè?
    Fijne dag, groetjes, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oww, die Holly Hobby poppetjes zijn leuk zeg, pure nostalgie! Ik heb er nog een stoffen popje van.
    En de lely van dalen ruikt inderdaad heel erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zit naar dat leuke kistje te kijken. Onze Maria (jongeste zus) trouwt vrijdag en heeft nog geen nachtkastjes. Vind die kistjes zo leuk als nachtkastje. Zal het eens tegen haar zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten