Zaden voor voedsel. en uitgestelde koffie

Hoe creatief kan een mens zijn...niet alleen maar door dingen te maken, maar ook door dingen te bedenken.
Ik kreeg via facebook een link en wil jullie dit niet onthouden.
de link vind je hier...
Hier dus.

Het is de bedoeling dat als je inheemse vruchten eet, je de pitten bewaart en opstuurt naar een adres van Prof.dr.Willem van Cotthem in België.... lees wat hij er mee doet.


en nog een link die daaruit voortkomt...
klik hier
Over tuinieren op minimale basis...



En dan die uitgestelde koffie....wat is dat dan.

Lees het volgende bericht eens en je zult er vast ook blij van worden.
http://www.uitgesteldekoffie.nl/

Leuk idee namelijk... nog leuker is het om samen mét iemand die je niet kent koffie te drinken... ook dat heb ik een paar keer gedaan en levert fijne momenten op voor allebei.
Ik denk niet dat ik fan ben van de bedenkers ervan, maar het idee is leuk.
Ook een idee is het om samen met iemand van wie je weet dat ie geen koffie of maaltijd kan betalen, iets te gaan eten of drinken of naar de film te gaan bijvoorbeeld.

Heb je dat wel eens gedaan? ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Reacties

  1. Oeps, en dan zijn er nul reacties... hebben mensen hier geen ervaring mee? Ik heb het pas nog gedaan. Een man aangesproken die in zijn uppie bij de HEMA zat. Wel eng hoor, iemand aanspreken die je niet kent. Maar het was een heel gezellig koffieuurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die zaden.. dat doe ik al jaaaaaaren!!
    ik spaarde dadelpitten en sinasappelpitten en meloenpitten en ook de pitten van onze eigen gekweekte courgettes en pompoenen, nam die mee naar kaapverdie,daar werden ze dankbaar afgenomen!
    nu ga ik steeds naar gambia en ik ben zeer geintresseerd in die bolletjes om de grond te verbeteren.. ik ga me er zo eens verder in verdiepen! want ons landje daar is 1 grote zandbak.. en het regent er maar 2 a 3 maanden per jaar.
    ook op mijn man's familiecompound wordt geen groente meer verbouwd... omdat er niks meer groeit.. de grond is uitgeput denk ik.
    en aanspreken?? ahhaah de mensen spreken mij altijd aan!.. kloppen op mijn raam bv.. volsagen vreemden! en ik geef altijd antwoord. zo heeft er eens een oude turkse mevrouw op mijn bank gezeten en hebben we samen naar een turkse voetbalwedstrijd gekeken omdat haar tv kapot ging en ze op de terugweg was van haar zoon die niet thuis was.mijn tv stond toevallig op die wedstrijd.. ze klopte aan, en vroeg ..match??.. ik lachte en zei ja!! en ze stiefelde naar binnen ging zitten en kwekte aan 1 stuk door.. turks.. en dat versta ik niet.. maar ik heb me wel krom gelachen er om!!
    de demente bovenbuurman stiefelde ook altijd naar binnen alstie de kans kreeg, vond het bij mij altijd gezelliger dan thuis. na een bakkie thee en een koekje bracht ik hem dan weer boven.
    helaas zijn beiden nu overleden.
    mensen die de weg niet weten, kloppen altijd bij mij aan.. of een kind dat een pleister nodig heeft..
    en nog veel meer..
    vriendinnen vragen zich altijd af of er soms iets boven mijn voordeur staat geschreven in onzichtbare letters.
    ik ben heel blij met je links elisabeth!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten