Tas van chipszakken.

Er was er al weer één klaar... maar wat een werk is het. Maar toch is het relaxed om te maken.




Eerst stapels snoep en chipszakken verzamelen.. Ook al eten we dat eigenlijk nooit... er zijn aardige mensen die dit voor mij sparen.

De zakken worden opengeknipt en schoongemaakt aan de binnenkant. Elastiek erom heen en in de "maakmand"



Vervolgens ga ik op een verloren moment zitten knippen: aan de hand van een mal knip ik allemaal strookjes die in een doos gaan.



Op een ander verloren moment wordt er gevouwen en gevlochten. Eerst de repen.


Als ik voldoende repen heb voor wat ik wil maken, maak ik cirkels van  die repen. Het is lastig om de uiteinden goed aan elkaar te maken, maar het lukt hoe langer hoe beter.


Weer een volgende keer begin ik de stroken op elkaar te naaien.. eerst de binnenkant en dan de buitenkant.. hokje voor hokje.
als dat vast zit, is het een stevig geheel.




Ergens in het naaiproces beslis ik wanneer ik de bodem dicht kan naaien.. Ook dat vergt weer enige handigheid...

Dan- als alles in elkaar zit- kan de rits erin. Daar heb ik lang over gedaan om uit te vinden hoe dat stevig én netjes kan. Maar ik heb het nu onder de knie... dus deze tas is echt goed gekeurd.


En als laatste moeten er nog hengels aan.


Dat doe ik met band wat er ook weer met de hand langs wordt gezet zodat ie goed vast zit.

En dan ben ik toch wel blij met mijn nieuwe tas.
Natuurlijk kun je hem kopen... en als je de uren én het materiaal rekent, dan zou ie onbetaalbaar zijn.
Maar daar gaat het mij niet om.
Het moet wel leuk blijven... een trendy exemplaar -hand made- en one of a kind.

Een echte alles-vanellis-tas.

Reacties

  1. echt zo leuk,ik zag er deze week ook 1 op een markt,ik wil hem ook zo graag maken maar het lukt niet,hoe ga je al vlechten dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en hoe breed zijn die repen?en die zakken zijn kort maar die gevlochten dingen zijn veel langer,dus je doet er meerderen achter elkaar,dus dan doe je ze gewoon los achter elkaar?of naai je ze ook in die gevlochten repen aan elkaar,ik vind het moeilijk uit te leggen wat ik bedoel,maar ik hoop dat je mij snapt,ik ga maar eens chipszakken sparen.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. deze is ook weer super gaaf! ik heb er helaas geen centen voor, maar hij is wel h et pronken weer waard! jammer dat iedereen het zelf wil proberen en niet gewoon deze koopt ;)
    x elo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super - zo origineel !!!!
    ze staan ook mooie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die zijn heel erg leuk, lijkt me wel ontzettend veel werk, maar het resultaat is schitterend! Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig gemaakt!!
    wauw ... heel mooi!!!

    Ik heb er ooit één gekocht bij www.Trashilicious.com

    en heb er nadien ook 2 gemaakt voor mijn dochtertje
    het is idd niet gemakkelijk en er kruipt heeeeeeeeeeeeel veel tijd in

    de jouwe zijn wel prachtig!!

    Groetjes,
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooi. En zo fijn dat het wegwerp materiaal hergebruikt wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is prachtig maar oh wat een werk zeg. Ik heb een soort portemonnee gekregen, gemaakt volgens dit systeem. Die is ook zo mooi en ik ben er erg zuinig op.
    Hartelijke groeten, Frieda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend leuk. Ziet er heel professioneel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dat mooi gemaakt.Ik zou willen dat ik het geduld had.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh oh, wat leuk toch weer.
    IDD een heeeeeeeel werk, maar het eind resultaat mag er zijn.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. geweldig mooi!!!
    ik heb al vaak op you tube gekeken naar de maakwijze.
    maar het lijkt me een hele klus!! chapeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. jeeeee wat mooi!! en wat een werk!!het ziet er super mooi uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Knap werk, heel mooi! Heb je dit zelf uitgevogeld?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten