T shirt veranderen in een vestje en ander naaiwerk

Na de Talentenmarkt ben ik maar eens begonnen met het herstel- afmaaknaaiwerk.. en met de lappenkast. Want oh... één voor één raak ik door mijn kleding heen en zit ik met mijn handen in mijn haar wat ik aan moet... (herkenbaar toch?)

Dus..... aan de slag. Eerst de versteldoos in gedoken.

Het eerste was een t-shirt wat ik niet zo makkelijk aantrok. Waarom niet? geen idee...De kleur misschien voor een t-shirt.. bleek een restje stof er net "naast" te liggen... ton-sur-ton.
Shirt doorgeknipt aan de voorkant... af gebiesd met die katoen en de lintjes uit de schouders gebruikt als haakjes voor de knopen. Een XXL hemdje (wat al jaren ligt te liggen omdat ik het eigenlijk zo'n lekker stofje vind)...ingenomen. goed op maat.. En nu kan het bij elkaar.




Ik zie dat ik er nog een leuke ketting bij moet maken...

En zowaar een vest afgemaakt dat zeker al 7 jaar (oei wat een bekentenis) ligt te wachten om afgemaakt te worden... Reden? ik had te weinig stof en een klein beetje stof erbij kopen in de goede kleur gebeurde gewoon niet... Maar! Elianne was aan het opruimen en kwam met lappen aanzetten... Daar zat DE contraststof wel bij. En nu is ie dus klaar... Eindelijk een joggingvest naar mijn zin.

En zo zijn er meer naaiwerkjes aan de beurt.. ik ben voorlopig zoet.

Reacties

  1. Leuk gedaan!

    Het geeft een heerlijk gevoel niet, als zoiets af is!
    Ik heb daar ook altijd veel meer voldoening van,dan wanneer ik iets nieuws maak! Gek is dat toch!!

    Ik ben benieuwd naar je ketting!!

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke oplossing! Laat nu het voorjaar maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk geel setje!! Ik krijg ook zin om eens in mijn 'moet nog af'-dozen en tassen te duiken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je idee.
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuk idee zeg, dat ga ik onthouden.
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oww wat een mooie zonnige kleur!
    ik ben gek op geel.
    ik kocht eens tot groot vermaak van iedereen een kanarie gele jurk. pas toen ik hem aan had hield iedereen zijn mond, want ondanks dat ik flink aan de maat ben, stond het me geweldig!!
    helaas kwamen er thee met suiker vlekken op , die ik er niet uitkreeg.
    maar ik heb de goede delen van de katoenen jurk nog bewaard, wie weet wat het nog eens wordt in een 2e leven!
    ook ik ga binnenkort van alles innemen en kleiner maken.. zonde toch om weg te gooien als je nog kan vermaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi gemaakt !
    Ik ben nu ok bezig , onder andere werk ,,, oude kleren paaren en er iets leuks en gebruibaar van maken
    mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi opgelost en kan het nog jaren mee. Zelf doe ik dat ook wel. Geeft een goed gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten