Speelgoedbank van lucifersdoosjes

Bij het opruimen van het kinderspeelgoed kom je allerlei  "vanzelfsprekends" tegen.

Onze kinderen en nu onze kleinkinderen spelen met lego, playmobil en poppenhuismeubeltjes door elkaar.
Daarbij vond ik dit bankje.. Het stort bijna in elkaar, maar voor het de geest geeft, mag ie op de foto.



Ooit maakte ik m van lucifersdoosjes en lijmde daar stof omheen. Dat werd zo stevig dat je er bijna op kon staan. En waar één voor één de plastic meubeltjes sneuvelden, bleef deze bank standvastig het middelpunt van het poppenhuishouden.

Ik zie dat ie nogal gedeukt is en een beetje rafelig...maar hij hoeft nog niet in de prullenbak.



Tegenwoordig hebben we niet zoveel lucifers meer in gebruik.... maar als je toch die doosjes hebt,
stort de lucifers in een glazen pot... plak op de deksel het aanstrijkvlak en maak van de doosjes een bank die jaren meegaat.

      

Reacties

  1. Wat leuk dat je dat nog bewaard hebt. Ik weet dat ik dat vroeger ook maakte van lucifersdoosjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan me herinneren dat we dat vroeger ook wel deden. Maar ook grotere kastjes van sinaasappelkistje, 3 tegen elkaar aan spijkeren mooi behangetje er over en een kleedje er voor. Bij gebrek aan beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super-leuk bankje!!! Heerlijk zo'n knutsel stukje!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi gemaakt. Echt iets om aan gehecht te raken. Niet wegdoen hoor!
    Dag, groeten van Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk hoor! ik heb dit ook wel gedaan voor mijn dochters.. ook ladenkastjes gaan prima met luciferdoosjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O ja lucifers doosjes, daar kan je alle kanten mee op. Schattig dit bankje, en wat en leuke herinnering

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten