Sjaals

Ik houd van sjaals... ze geven net iets extra's aan de kleding.
Ik heb er wel wat en kom op allerlei manieren aan die dingen, zonder dat ik er speciaal voor naar de winkel stap.
Sommige sjaals zijn al wel 20 jaar oud, sommigen koop ik op een rommelmarkt, of krijg ik.
En echt een heel enkele keer ga ik om: dan schaf ik er één aan, die dan ook weer jaren meegaat omdat ie altijd weer past bij mijn kleuren.

Tegenwoordig worden er veel colsjaals gedragen.
Eenvoudig zelf te maken ook.
Ik heb er pas een paar gemaakt, maar niet overal een foto van...(dom,dom,dom)

Van deze heb ik wel een foto.... een beetje een aparte wat betreft materiaal, maar ik vind m toch leuk genoeg.





Hoe draag je sjaals.... daarvan kun je genoeg terugvinden op internet. Maar ik heb mijn eigen manieren van dragen.



Bijvoorbeeld;
Een gewone lange sjaal knoop ik met twee punten aan elkaar en wikkel 'm dan als colsjaal 2 maal om.
Doordat er nog 2 punten los hangen, valt zo'n sjaal eigenlijk altijd wel leuk a-symetrisch.


In plaats van knopen, kun je ook de punten door een kraal trekken.
Weer eens wat anders.



En heb je bijvoorbeeld nog ergens een mooi hemdje (maar niet meer in de goede verhoudingen om te dragen) dan kun je er een col van maken.
Knip onder de oksels af... en vouw m dubbel.
Als col om je nek dragen.  Niemand die ziet dat het een hemdje is geweest.



 Je hoeft zelfs het hemdje niet te verknippen.... als je echt om iets verlegen zit... vouw gewoon de hemddelen naar binnen.
Maar dat gaat wel een beetje ver, het is net even de uitdaging voor mijn om iets te proberen.

Reacties

  1. Sjaals draag ik ook heel graag. Regelmatig om praktische redenen, als ik veel last van eczeem heb, zijn de plekken in mijn hals minder zichtbaar. Mijn huid ziet er nu heel goed uit, maar ook dan pak ik graag snel even een sjaal uit de kast. En colsjaals ben ik gek op.
    Wat een leuk exemplaar is de blauw met witte! Ik heb hier ook een paar oude shirts liggen om om te bouwen, naar dit idee:
    http://maarnietvangrijs.blogspot.nl/2013/04/snel-op-tweede-paasdag.html
    Zó leuk met die kralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik draag heel graag sjaals. Ze moeten wel lang genoeg zijn om er iets mee te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vroeger droeg ik eigenlijk weinig sjaals maar de laatste tijd vind ik het best leuk en het maakt het kleding stuk meer af. Leuke ideeen, ga dat ook eens proberen. De haren vond ik ook prachtig. Vroeger droeg mijn moeder ook altijd vlechtwerk om haar hoofd wat ik dan als meisje vreselijk vond want iedere moeder had permanent. Toen mijn moeder het af liet knippen heeft ze het nooit meer laten groeien en had ze altijd krulletjes. Stond haar veel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben ook gek op sjaaltjes, zo lekker om je nek hè en het kleed altijd weer even lekker af, een saaie trui vrolijk je even op in een wip.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik draag ook veel sjaals, lekker makkelijk een extra-tje toevoegen.
    En een saaie kleur kleding kun je gemakkelijk leuk ophalen met een mooie gekleurde sjaal.
    Leuke ideeën weer, hier op jouw blog.
    Groetjes, daphne

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten