Plastic tasjes haken

Nog een paar keer iets van de Talentenmarkt...Op deze markt stond o.a. Joke - een creatief talent. Ze had een leuke tafel, niet alleen door haar spullen, maar juist door de uitstalling van de spullen.



Overheerlijke jam, prachtige kettingen van zelfgemaakte kralen, fimoklei ornamentjes, zelfgehaakte mutsjes: het zag er allemaal even verzorgd uit.
Maar het allerleukste vond ik de gehaakte tassen en etuitjes van plastic tasjes.
Ik hoor er regelmatig mensen over praten. Ze vragen, als ze mijn lintjes-tassen zien, of ik die van plastic tasjes haak.... nee dat doe ik niet.


Maar Joke dus wel. En door de bijzondere haaksteek (ik ben er niet achter welke...) lijkt het gevlochten.
Door het sorteren op kleur heeft ze echt prachtige tassen en telefoonetuitjes erbij.

Dit is zeker een geslaagd recycling idee.... navolgenswaardig.

Reacties

  1. Heel mooi. Zonnehoeden heb ik er ook wel eens van gezien. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt op de tunische haaksteek, maar ik ben een leek wat dat betreft. Die heb ik 45 jr geleden voor het laatst op de MAVO gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fraai en nuttig. Een fijn weekend gewenst. Groetjes, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jaaa.. dit heb ik ook wel eens een paar keer gedaan!
    en ben alweer aan het sparen voor een nieuwe tas.
    en ik haakte ze gewoon in vasten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je tegen het haken met plastic tasjes op ziet ( je moet die dunne doorsichtige hebben, de dikkere van Appie enz. vragen veel kracht) dan zou je de video op: toothbrush rugs eens moeten bekijken, dou ik ook weer met van die dunne tasjes doen, vooral voor mensen die vast haken is dit niet zo'n aanslag op de pols. WE7

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten