Lapjes tas van Clara


Je moet wel goed opletten als je de inloopochtend ruimte binnenstapt...Je ogen goed de kost geven.
Want er is altijd wel iets moois te ontdekken.
Zo is er deze tas... op de grond.. naast de benen van Clara en achter de tafelpoot.


'Hé-'  denk ik dan- 'die had ik nog niet gezien!'

'Clara, mag ik je wat vragen? Mag ik je tas op de foto zetten?'
"Maar die had je toch al gezien...?"  
Nee deze dus nog niet.


Daar is ie dan, in volle glorie. Handig dat Clara's zoon een meubelstoffeerderij heeft. Daardoor komt ze makkelijk aan echt leren lapjes.
Maar dat wil nog niet zeggen, dat je er dan nog zin in hebt om op je 77e zulke mooie dingen te maken.



Natuurlijk moet de tas nog open van Marja... "want hij is ook gevoerd...en heeft vakjes."
Marja, die zelf heel handig is, kan dat wel waarderen. En ik ook.
Zie je dat de lapjes nog schuingeknipt zijn ook?


Reacties

  1. Wat een creatieve dame!
    Heel mooi, met die lapjes (schuin!) en dan aan elkaar gehaakt, en ook nog prachtig van binnen...
    Zoiets was ik ook ooit nog van plan met mijn lapjes, maar je weet al wat ik zeggen wil... nog geen tijd voor gevonden. Komt ooit nog wel, ik kan niet alles willen, ben nu ook met mooie dingen bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een hele mooie uitvoering van de lapjestas. Ik kan mij herinneren dat jaren geleden zulke tassen veel gemaakt werden, of ze dan ook zo mooi gevoerd werden weet ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Elisabeth! Uw prachtige patchwork tas! Ik moet nog leren hoe je de rits naaien goed! Als voor de pompoenen hier zijn twee tutorials die ik volg vaak te naaien:
    http://verde-salvia.blogspot.it/2010/10/la-zucca-inbottita-il-tutorial.html
    http://scissorsandcolours.blogspot.it/2011/10/white-pumpkin.html
    Ik hoop dat wij u helpen! Hello!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. GE-WEL-DIG.
    Wat een leuke tas, erg hip en heel HEEEEEL erg mooi gemaakt.
    Fijn weekend, groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik hoop dat ik op mijn 77e ook nog steeds zo'n plezier heb in het zelfmaken van allerlei dingen!
    een geweldig mooie tas!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten