Ketting rijgen in cirkeltjes Tutorial

Een tijdje geleden vond ik kraaltjes van een apart soort blauw.
Omdat het er niet zoveel waren en ik wel een "gevuld" nekje wilde, bedacht ik dat ik wel cirkeltjes in rijgen kon rijgen.

Uiteindelijk werd het dit.


Het schema is als volgt.
Rijg eerst een rijtje kraaltjes voor het snoer zelf.
Dan rijg je 12 kraaltjes en steekt door de 1e heen. Rijg verder met 5 voor tussen en herhaal nog 3 maal die cirkel.
Na deze cirkels kun je gaan meerderen, (meerder echt... niet met 1 meer of zo, want dan zie je het verschil niet...)
Volgens mij is de volgende 19... je kan het natellen.
Dan 23... 2 maal.
Daarna de middelste....28 stuks.
Als je die gehad hebt, ga je weer aftellen met de cirkels.
Sluit de ketting met een slotje en je hebt iets aparts.
Of heb je zoiets ook al eens gedaan?

Reacties

  1. Idd een aparte kleur blauw! Ziet er leuk uit!!

    Fijne dag.

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er goed uit. Wat een leuk idee ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dit doe ik altijd als ik kralen rijg, wel leuk dat ik eens iets eerder uitvind dat u.;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nee.. een ketting van gewone kralen heb ik nog nooit gemaakt. wel van origami kralen.
    ik vind het een prachtige kleur!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten