Zomerkleding 2

Al eerder schreef ik over zomerkleding  kijk hier

Voor ons 25 jarig trouwfeest ben ik (jaren geleden) ook aan het naaien geslagen. Voor dezelfde jongste dochter werd het weer een experiment wat goed uitpakte.
Ik had op de markt dun kaasdoek gekocht. Mooi spul, heel breed en gebroken wit, en zó betaalbaar.... Ik weet nog dat ik allerlei visioenen had van laagjes over elkaar.

Dat ben ik toen gaan uitproberen. De stof is te dun voor een broek, maar als je de broek een dubbele laag geeft voor de bovenste helft (dan maak je een kort broekspijpdeel over een lang broekspijpdeel) en je doet daarover een tuniek en daarover een kort jasje...dan heb je 4 laagjes.



Het moest vooral eenvoudig zijn, want dat is juist de schoonheid van het materiaal. Om het nog iets extra's te geven heb ik langs de hals van het jasje piepkleine glanskraaltjes gezet.



Een echte goede foto heb ik er niet van...maar hier heb je toch een idee.


Reacties

  1. Ha wat leuk ziet het er uit en ze is er duidelijk blij mee. Dag, groeten van Lilian

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten