Versieren van een plastic potje




Donderdag zijn we aan de gang geweest om weer eens zeepjes te maken. Voor zeepkettingen, die we willen kunnen verkopen 23e maart op de Talentendag.
Want daar staan we als inloopochtend met een kraam.

Ik had van Hettie een oude keukenmachine gekregen, waarmee je uitstekend zeep kunt raspen. Daar had ze zeep bij.
Ze waarschuwde al: "deze" zeep ging goed, maar "die" zeep verkruimelde.
Het was nog erger... het leek wel stuifzand. Natuurlijk bleef het meeste in de keukenmachine, maar wat een stof dwarrelde er rond in mijn keuken. En wat ademde ik daarvan in?
Niet echt een goed idee. Mijn man opperde dat een verlengsnoertje wel handig was om het in de tuin af te maken. En met de deur open naar de tuin en een voorjaarszonnetje was dat niet verkeerd.

Toch ben ik over gestapt op de "goede" zeep met minder "toestanden".

Donderdag op de inloopochtend allemaal aan de slag. Wat een kliederboel was het, maar wel leuke kliederboel.
De dames zijn behoorlijk op de proef gesteld, want zelfs de goede zeep liet zich niet echt goed voegen.


Daarom hier meteen de tips die over de tafel vlogen:.... voeg een beetje badschuim toe aan het zeepmengel... en smeer de steekvormpjes even in met een beetje olie.

Maar..... Dat heeft niets te maken met wat er boven deze post staat.

Dat is een apart verhaal... Want ik stond 's morgens voor de inloopochtend op met het idee, dat zeepjes maken niet voor alle gasten handig is.. Wat zouden zij kunnen maken...wat bovendien wél mee naar huis mocht?


Bij een haastige rondtocht door mijn atelier om te kijken of ik iets kon bedenken, kwam ik de plastic flesjes tegen die een vriendin me pas gaf... Beetje versieren dan maar?
Bloemetje mee voor op de dop. (eerst een papiertje op de deksel als extra versiering)
En tape wat eigenlijk gewoon plastic gekleurd plakband is als randjes om het flesje... (Dat het niet helemaal recht zit, heeft te maken met dat ik maar 5 minuten had om het uit te voeren,... Ik moest weg.)



Het was een mooi werkje, bleek later... en de vrolijke flesjes zijn mee naar huis gegaan..

Uiteindelijk liggen de zeepjes bij mij te drogen en maken we er deze week de kettingen van.

Reacties

  1. wauw super leuk idee die plastic potjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die plastic potje fleuren helemaal op zo. Nou nog een gerbera er in en je hebt een leuk vaasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zeep.. oww dat ruikt lekker als je er mee bezig bent.. toch??
    en zulk soort potjes heb ik omhaakt als minivaasje in de vensterbank met elk 1 of 2 bloemen er in.. leuk straks als de rozen bloeien in de tuin of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk al die gekleurde plakbandjes he, en die zeepjes,enig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk gedaan!! Als jij en/of je leuke volgers toevallig ook graag zouden meedoen met een GIVEAWAY van twee knuffel 'Zwoekans' (klinkt als een Alien, maar is eigenlijk een kruising tussen een zwaan en een toekan!), neem dan zeker eens een kijkje op onderstaande blog:

    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2013/02/ready-to-fly-out-rose-white-and-forrest.html

    Deze blog is van mijn moeder, die nog paar pas begonnen is met bloggen en echt superblij is met elke nieuwe volger!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. elisabeth, je reactie is verdwenen.. (de eerste dan) van het blog..hoe dat kan weet ik niet.. maar ik had hem gisteren wel gezien!!
    en als ik bij de reakties druk bij dashboard .. staattie er nog gewoon.. raar he???
    ahha het spookt zeker op blogspot!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten