Kralen van krantepapier Tutorial

Het is altijd een feest om op de inloopochtend te komen... Creatieve mensen brengen van alles mee om die ideeën weer te delen, en ik heb toestemming om dat weer met jullie te delen.

Internet is heerlijk, maar direct vrouwen om je heen, die je hun mooie werk laten zien, is eigenlijk veel leuker... maar jullie moeten het hier maar mee doen...haha.

Dit keer weer werk van Joke... zij maakt mooie dingen en heeft ruimschoots ervaring met diverse technieken.
Ze bracht kettingen mee van krantenpapier...
Nou hebben we al eens kralen van papier gemaakt...maar dit is nog verfijnder.

klik hier voor de vorige tutorial, want hier zie je het basis-idee.

Joke maakt kleinere kralen van krantenpapier.
Hier zie je een voorbeeld, ik heb er een muntje naast gelegd om de grootte aan te geven.



Je kunt allerlei vormen kralen maken. Houd je het bij rechte stroken, dan krijg je rechte kralen, knip je de stroken uit in lange smalle punten, dan wordt de kraal ronder (zie hierboven).

Hieronder zie je een voorbeeld van een kranten kraal. Joke heeft de "zijkanten" van de kralen in verf gedoopt.. zo voorkom je dat dat een "witte" zijkant wordt.. Het geeft de kraal gelijk iets exotisch vind ik.


Wissel bij het rijgen eens af met echte kralen. Gebruik hoedenelastiek voor het rijgen.
Nog een goede tip.... Maak de laatste kraal met een grotere opening... Want je knoopt het hoedenelastiek op de juiste lengte gewoon vast... doet er iets lijm op en schuift die knoop vervolgens in de kraal.... (Maria volgens mij ga jij heel blij zijn met deze tutorial)

Dan deze hanger... Ook zoiets..! Opgebouwd uit laagjes papier..
Met weer een krantenplaatje aan de bovenkant.



 (ik ben hier helemaal verliefd op moet ik eerlijk zeggen)


Wat lakken betreft.. Joke heeft een en ander uitgeprobeerd. Ze gebruikt nu lak uit een klein potje van Darwi.... dat werkt het beste.. Sommige lakken geven af op je huid..
's Avonds kom je er dan achter dat je nek eronder zit en de kraal kaal is. Dat is ook niet de bedoeling.


Hieronder nog een variant. Weer die uiteinden gedipt in de verf.


Wie van jullie kan dit nou weerstaan?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties..

Dank je wel Joke, voor het delen van je technieken.


Reacties

  1. Het idee vind ik geweldig, ze zien er prachtig uit. Helaas hou ik niet van sieraden, dat is al van jongs af aan. Waardoor? Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super leuk zeg!ga ik toch ook eens proberen, het ijkt wel céramique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Creatief! Ik vind ze allemaal erg mooi maar weet niet of ik het zelf het geduld op zou kunnen brengen om er eentje te maken. Of duur het niet zo lang?

    Leuke kettingblog!

    http://eenvoudigbloggen.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Elisabeth, je kan collages van je foto's maken via pixlr.com.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb dit wel eens op de lagere school gedaan.. zo'n 40 jaar geleden.
    natuurlijk niet met zo'n mooi resultaat. maar het princiepe is hetzelfde.
    strookjes krantenpapier insmeren met behangerslijm en oprollen rond een sateprikkertje, de week erna werden de opgedroogde kralen geverfd met plakkaatverf.
    later heb ik ook kralen gemaakt van mooi gekleurd papier, dan hoef je niet te verven!!
    theezakjes had ik daarvoor gebruikt.. in origamitechniek.
    ik vind het nog steeds een heel leuk idee.
    prachtige kettingen maakt joke er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, die kralen, Elizabeth.
    Vraagje: zijn de zijkantjes van die kralen van de 2e foto (blauw/grijs) met goudverf geverfd?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja Lida... dat is inderdaad goudverf... dat maakt het heel mooi...beetje afrikaans ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik ben helemaal weg van die grijze, met grote letters, prachtig!
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik heb een vliegengordijn gezien van papieren kralen, zo vrolijk, hadden de kralen geverfd in allerlei fluor kleuren met er tussen een ronde glaskraal om toch wat gewicht te krijgen. denk dat ik maar eens ga fröbelen alleen even kijken of de rails van torresol hiervoor geschikt is. Kan zo lekker de lengte van het gordijn zelf bepalen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten