Hand speldenkussen Tutorial


Van Thea kreeg ik deze schattige speldenkusse-muis kado.
Het is vrij eenvoudig te maken... dus ga ik dat zeker een keer doen.



De muis schuif je om je vinger en al naaiend heb je dan direct de spelden bij de hand.

Je knipt een vierkant lapje van 10 bij 10 cm.
Dit lapje klap je (haha) diagonaal dubbel. 
Zet op één hoek de oren vast die je knipt van vilt en gebruik mooie kralen voor ogen.
Naai voor het grootste deel de zijkanten dicht (kan met een overhandse steek) 
en vul het op met schapewol of haar...(tja als je toch nog naar de kapper moet....)
Daarvan worden spelden en naalden ook nog eens extra scherp.
Natuurlijk kun je voor de vulling evengoed iets anders gebruiken.
In ieder geval moet er aardig wat vulmateriaal in, zodat ie lekker dik en stevig wordt.


Leg de twee achterste punten over elkaar heen en zet die stevig vast... en klaar is ie.


Echt een uitkomst voor mensen zoals ik, die altijd van alles kwijt zijn. Nu heb ik mijn naalden en spelden bij de hand en hoef ik ze niet meer tussen mijn lippen te klemmen.



Reacties

  1. Dankjewel voor deze uitleg van het speldenkussenmuisje.
    Had het al vaker op een plaatje gezien,maar nu kan ik het zelf maken.
    goede Paasdagen
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lieffffffff.
    En weer zo duidelijk uitgelegd, thanks daarvoor.
    Fijne Paas Dagen, groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oww wat een lief en handig muisje!!! dank je wel voor de uitleg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi hoor, ziet er goed uit

    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten