Vakantie, dingen om te doen met kinderen 2

Vakantie houdt niet op met één dag... 
Daarom is het goed om een voorraadje ideeën te hebben. Van een oma kreeg ik het idee om de kleinkinderen een buffet te laten maken. Dat slaat natuurlijk aan en worden gelijk mooie herinneringen.

Ik citeer de oma; 
"....Mogen ze zelf de tafel versieren (bloemetjes, menukaartjes of kaartjes  met namen aan de vork) en van alles in schaaltjes doen: een paar snoeptomaatjes, schijfjes komkommer, de boterhammen in een mandje, misschien nog een paar beschuitjes, halve gekookte eitjes om uit te eten, schaaltje met heel klein beetje tomatenketchup, feest vinden ze dat op een plakje kaas. Een paar plakjes kaas mogen ze dan in "mozaïek" snijden, driehoekjes, vierkantjes, ook op een schaaltje en daarmee hun brood beleggen. Al die schaaltjes bij elkaar zijn het buffet, het staat gezellig en ze vinden het prachtig om te helpen en alles neer te zetten. Het leukste is dan langs de schaaltjes, lekkere dingen op je bord doen en dan ergens anders met elkaar opeten.... bijv. aan een tafelkleed op de grond of aan de salontafel".

Dit is toch een geweldig idee... 

Ik hoor graag jullie ideeën voor mijn volgende vakantie ronde.


Onze kleindochters mochten bij ons logeren afgelopen week. Meiden waar we heerlijk van konden genieten. Al vroeg zie je bij kinderen waar ze goed in zijn. Derde dochter van de 4 is goed in: handwerk... Ze wilde al haken voor ze het kón leren.

Nu wilde ze wel "Boduren".   Dus spanring, tekening op een lapje stof en eens kijken wat het wordt.. We hebben wel gelijk ingesteld, dat het goed moet zijn... als het niet goed is, dan is het geen ramp het uit te halen. Ze pakte dat goed op. De steken waren wel eens heeeeel groot, dan moest het over... en ze deed dat zonder mankeren, ze is uit het rechte hout gesneden.


En wat ontzettend leuk om haar dat te zien doen. Het mocht mee naar haar overgrootmoeder om het aan haar te laten zien en die was TROTS. Nou beter kan toch niet!
Ik heb er met een lapje fleece erachter een dekentje van gemaakt voor de knuffel.



Dochter 4 wilde ook "boduren" maar een spanring met een naaisteek was nog te moeilijk.



Een kaart volstond... precies het goede  niveau. Ik heb eerst maar de gaatjes voorgeprikt, dat scheelt een boel gedoe.
En natuurlijk ben ik óók TROTS op mijn kleindochters.

Reacties

  1. Wat heerlijk om ook de creativiteit bij de kleinkinderen te zien. Dat borduren heeft al goed onder de knie!
    Een hele gezellige logeerweek bij oma :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, mijn odchter van twaalf kan dat nog niet: borduren. En ik ook niet. Leuke foto van meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ga ik onthouden voor oppasmeisje en toekomstige kleinkinderen ...
    Leuk Elizabeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke dingen heb je gedaan met je kleinkinderen! Geweldig om die creativiteit terug te zien, of niet?!
    Mooie bloemen hebben ze gemaakt!
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het kan bijna ook niet anders met zoveel creativiteit van oma. Wat een schattige foto. Ze heeft het prachtig geborduurd. De andere niet minder. ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  6. en wij zijn allemaal héél blij met zo'n fantastische oma! Bedankt voor alle goede zorgen, ze hebben het heerlijk gehad!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten