Tutorial stoere etui.

Dank voor jullie leuke reacties gisteren.... vooral troostrijk Loïs, wat jij schreef... orde in je hoofd - en wat is belangrijk.... dat vind ik wel wat.

Nu weer een volgende post.. Dit keer een tutorial voor een etui.
Ik ben nl. druk doende om wat spullen te maken voor een creatieve markt die gehouden gaat worden in de Fontein te Stadshagen op 23 maart a.s.
Ik heb er zo'n zin in!


Onderstaande etui heb ik al jaren in gebruik...Hij bevalt zo goed, dat ik maar eens ben gaan kijken hoe dat ding in elkaar zit. Kan ik ook. Zie bovenstaande.


De onderkant (boven op dit plaatje) is een recht lapje. Dat knip ik na.


De zijkanten zijn ook rechte lapjes... vastzetten aan de onderkant en afwerken met biaisband.
Bij het voorbeeld is het wit band (niet zo goed te zien op de foto)

De rits kan er ook alvast in.... dus je hebt (hier van boven naar beneden op bovenstaande foto): onderkant, afwerk-rand die nog moet worden om genaaid... zijkant, rits, zijkant.

En zo ziet de goede kant eruit.

Dit is de afgewerkte bodem... 


De bovenkant (bestaande uit de 2 zijkanten) zijn ruimer dan de onderkant...
 want die vouw je in een stolpplooi aan beide kanten, zodat de rits in het midden blijft... 

Leuk om er een leren trekkertje in te bevestigen aan beide kanten...zie ook het origineel



Stik de zijkanten vast tegelijk met een afwerkbandje.
Zorg wel dat de rits een beetje open staat, want je moet het etuitje nog keren.


Werk dat af.

Zie je de plooi?

Keer de etui. Stoer voor jongens. (Maar ook geschikt voor meisjes natuurlijk)



Reacties

  1. leuk,leuk,leuk,volgens mij woon jij dichtbij mij,want stadshagen is zo,n kwartiertje bij ons vandaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'k Heb eerst nog even de andere reacties van je vorige blogje nagelezen. Ik schoot in de lag om de reactie van Ineke over 'oorlogs-terrein'. Roept bij mij een herinnering op: Als ik mijn kamer op moest ruimen vroeger, keek mijn vader om het hoekje, zei: 'Heeft hier de 80-jarige oorlog gewoed?'en deed snel de deur weer dicht. Mooi toch, die herkenning over en weer!
    Wat een leuke tutorial, handig zo'n etui!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk!! Ik heb ook nog spijkerstof liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nu al zin in die creatieve markt. Hoop dat ik die datum kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zeg! en zo duidelijk met de foto's erbij!
    De datum ga ik opschrijven, want als ik kan kom ik zeker een kijkje nemen.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! Dank je wel voor de duidelijke tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten