Thee kado

Op internet had ik dit idee al eens voorbij zien komen. Knijpers om een thee kado mee te maken. Pas geleden zijn we er mee aan de slag gegaan op de inloopochtend.

Het leuke van dit werk is, dat er heel wat varianten te bedenken zijn. Ander papier, tekst op de onderkant, inpakken met beker of theeglas er boven op...enz.
Laat je fantasie het werk doen. (Wel handig als je je handen ook gebruikt natuurlijk).


Van karton (bijvoorbeeld uit een verpakking) knip je een cirkel, die je beplakt met mooi papier.
Je kunt aan de onderkant eventueel dus een boodschap schrijven. Werk die onderkant in ieder geval mooi af.
Dan komt het bewerken van de knijpers.. Er is van alles mogelijk: beplakken met papier, met kantjes, tekenen met viltstift of verven in bonte kleurtjes.


Als de bovenkanten van de knijpers zijn gedaan, kun je de knijpers op de cirkel plakken.
Leg ze eerst even los neer om een indruk te krijgen van hoe het er uitziet.
En dan is het natuurlijk wél belangrijk dat je de goede kant van de knijper op de cirkel plakt..zodat de knijper nog kan knijperen.


Versier het geheel met een snufje glitter, glamour en nog meer fantasie.
Zelf heb ik het simpel gehouden (ik was te verkouden om er veel werk in te steken) maar je kunt je voorstellen dat allerlei thema's voorbij kunnen komen; vintage (met cremekleurige kantjes), retro met schreeuwerig oranje en paars, kinder... met poppetjes en konijntjes, enz. enz... ja in mijn hoofd zit het allemaal wel hoor!

Theezakjes tussen de knijpers en je hebt een thee kado... fotootjes tussen de knijpers en je hebt een foto kado. lieve kaartjes en je hebt een valentijnskado.... jaja.. .ben ik nu te laat mee.


Ga je het inpakken? Dan zou het misschien een optie zijn om een cirkel te knippen die zo groot is als de omtrek van de theezakjes... Dan dat onder de theezakjes cirkel leggen. Folie eronder en erom heen.
Beker met luxe bonbonnetjes erbovenop en het folie dichtknopen.

Reacties

  1. Wat een leuk idee. Je kan er inderdaad alle kanten mee op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk, ik denk dat me dit zou moeten lukken. het is nog praktisch ook, zo'n theekado.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vreselijk leuk idee. Dit is handig voor "nog even snel een cadeautje maken".LOL

    Ik ben gisteren bezig geweest met kettingen te maken van fietsbanden volgens voorbeeld van jouw foto's. Ze zijn heel goed gelukt dus gaan ze dienen als voorbeeld voor de inloopochtend van volgende maand. T.z.t. staan de foto's wel op mijn blog.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt een heel leuk idee, vooal die beker met luxe bon bonnetjes erbij :-)
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Datum erop en je hebt een week planner, naam erop en je hebt een werk planner, To Do briefjes erin en je hebt een "Things to do houder", snoepjes eraan en je hebt een tractatie, bloemen ertussen en je hebt een "vaasje", of zakdoekjes ertussen en je grijpt nooit meer mis als je verkouden bent.
    Leuk leuk leuk dit, ga ik zeker onthouden!!!! Beterschap, lieve groet, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zeg! Ik ben dol op thee, en vindt dit echt een origineel cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello, good to meet you.
    Your blog is fantastic, I like the work on recycled fabrics (cloth)
    Greetings from Buenos Aires - Argentina
    María.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg gaaf idee!!! (En aan de eerdere reactie van Daphne heb ik ook heel erg veel!!! Die zal ik onthouden, bedankt!!)
    De meiden vinden het ook erg leuk om te doen heb ik vanmiddag gemerkt! Zodra het kado gegeven is zal ik proberen eens een blog ervan te maken, houd m maar in de gaten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is een leuk idee! Zal ik onthouden...
    groetjes
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk zeg! En zo makkelijk te maken, dat ik het misschien ook nog wel eens ga proberen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ontzettend leuk. Voor m'n verjaardag heb ik houten wasknijpers gevraagd omdat ik dacht dat er leuke dingen mee mogelijk waren, dit is natuurlijk ook een leuke optie! Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten