Oplossingen



Ik moet wat bekennen.... maar misschien weten jullie dat inmiddels al lang...Ik ben gemakzuchtig. Als er een makkelijke oplossing bestaat, ga ik daar niet moeilijk over doen.

Ik bewonder mensen die stylen en die van alles overhoop halen om mooie hoekjes te maken. Maar ik houd er van om mijn rommel achter me neer te gooien... en dan moet ik mezelf af en toe wel eens duchtig toespreken dat dat toch echt niet kan. Aanrecht dus tóch even aan kant maken, plakband tóch even op zijn plek. En de pen van mijn man tóch even terug leggen (maar oh dat gaat nog wel eens mis... Soms is het- denk ik- geen gemakzucht, maar dan ben ik met mijn hoofd bij heel andere dingen).

Doordat ik het graag simpel houd, ben  ik op zoek naar ideeën die mij helpen en het liefst NU uitgevoerd kunnen worden, d.w.z. op het moment dat ik er aan dénk!

Ik moest hier aan denken toen ik een keer bij Clara was. Ze had wat leuks uitgedacht.
Er zijn plantjes die je telkens even moet dompelen of zo iets.
Ze had van een anti-slip-matje een strook geknipt en die in haar pot gedaan. Dat stak iets uit aan beide kanten. Gevolg: geen gedoe met het plantje uit de pot halen... ze tilde 'm er zo uit.
Nou, vind je dat niet creatief bedacht?



Zo gaat dat dus ook met mij.... Bijvoorbeeld: heb ik van die mandjes van plastic... ze zien er niet uit (maar let op: over een jaar of 40 vinden we ze retro!) Ze zijn wel handig. Weggooien is geen optie, dus als ik ze wil gebruiken, moet ik er iets mee doen, dat ze toonbaar zijn.



Hoe maak je ze "homestyle"? Men neme een sjaaltje of een lapje stof dat bij je spullen past... vouw het erin, knoop het vast en het is aardig geloofwaardig.


Leuk voor op mijn werkkamer. 
Daar spaar ik ook lege potjes voor.. Er kan van alles in en dat vind ik heerlijk.


Maar niet alle potjes hoeven doorzichtig te zijn. De kleur van mijn kamer is zeeblauw en helder blauw... Dat zeeblauw is mooi als dat hier en daar terug komt. Ik scheur dan een papiertje, vouw dat in een potje en daar vrolijkt het van op.



Er zijn dus mensen die het potje van binnen verven...MOOI.... maar kijk, dát is het nou precies: dáár ben ik te gemakzuchtig voor!

Reacties

  1. hahaha wat een leuk blog heb je geschreven :-)
    en voor mij zeer herkenbaar. Gisteren toch maar weer de hobby kamer opgeruimd voor je het weet is het een onoverzichtelijke bende.
    Dat potje met dat mooie papiertje is super bedacht !

    lieve groet, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi, zo gaat het mij nou ook altijd. Ik ben dol op orde, maar daar moet ik eerst wel flink wat chaos voor maken. En daar ben ik goed in :).
    Leuk al die potjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zou het hier eens moeten zien! Ik heb ook altijd troep om mij heen. Bolletjes wol die rond slingeren, opruimen ben ik niet echt goed in. Ja, als ik eenmaal bezig ga, dan stop ik niet meer. Ik werk wel heel gedetailleerd. Ik zou zo'n potje dus wél verven. Maar dat betekent niet dat alles bij mij spic en span en prachtig gestyled is. Dan staat daar zo'n prachtig gestyled hoekje met een leuk geverfd potje als een pareltje in de wildernis...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooohhh wat herkenbaar. Je moet het hier ook niet zien. Rond de stoel waar ik zit liggen bollen wol, lapjes, haakboekjes etc. Ernaast staat een ladenkastje waarin ook allemaal frutsels voor de hobby zitten. Mijn hobbykamer is officieel erkend als oorlogsterrein. Het is vreselijk. Hoop iedere keer dat ik een opruimbui krijg maar tot nu toe laat die op zich wachten.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de meest creatieve mensen die er zijn zijn gewoon rommel-konten! Dus het is een ere-titel die ik met trots draag. Ik heb het niet van een vreemde zo te lezen..haha, en dan toch nog net niet gemakzuchtig genoeg om niks te doen met alle ideeën in je hoofd.
    Volgens mij heeft het heeeeeel weinig met gemakszucht te maken, maar is het inderdaad te veel andere dingen aan je hoofd om goed te ordenen. Het ordenen lijkt totaal onbelangrijk en kost onnodige energie (denk je).. Als je af en toe maar een raus-beurt houd zal het allemaal reg komm.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het leuke ideeën! Vooral die doek over dat plastic mandje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi hi.
    Gemakzuchtig noem jij het??
    Ik noem het liever "gauw tevreden"!
    Enne......"waarom moeilijk doen als het makkelijk kan", of "kan het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan", past hier ook wel.
    Dan mijn motto: "Zie de dingen die je hebt, niet de dingen die je niet hebt". "Het gras bij de buren is echt niet altijd groener en het glas is half vol".........
    Positief denken en creatieve oplossingen zoeken, daar houden wij van!
    Lieve groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk verhaal om te lezen! En gemakzuchtig?? Creatief zou ik liever zeggen!! Ooit heb ik eens ergens gelezen dat het bij creatieve mensen nooit echt opgeruimd kan zijn........en dat heb ik goed in m'n oren geknoopt!!
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nóóit van je gedacht Elizabeth ... !!
    Bij mij is het hele huis spik-en-span!!

    :-))))

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten